כתב: רמי לשם

מתקדמים  אורך המסלול: 28 ק  זמן: 5 רמה
מקורות מים נוף מדהים סינגלים מסלול מעגלי מאפיינים
פק''ל קפה      עונה: כל השנה מומלץ
במחלף עתלית לכיוןן הכרמל, שמאלה ומיד ימינה עד לקיבוץ בית אורן. יש שילוט לאורך הדרך. איך מגיעים

המסלול מתחיל בדיוק כמו המסלול של יורם חן ("סינגלים בבית אורן") על השביל האדום שנהפך לשחור. יורם כתב הסבר מפורט וכדאי לעקוב לפי הוראותיו. הקטע הוא טכני ברמה בינונית+ ומציע נוף מדהים לכיוון הים. עם ההגעה לחניון האונברסיטה, ננטוש את המסלול של יורם ונחצה את הכביש לכיוון חורשת הארבעים. נרכב בכביש הגישה, נפנה ימינה ואחרי מאה מטר בערך שביל מדורג משמאל, נרד בו ובסופו נגיע לכביש, ימינה ומיד מימין כניסה לסינגל שמקיף את החורשה. הסינגל ארוך ומהיר למדי. בסופו הוא הופך לדאבל במגמת עליה בסוף העליה של הדאבל פניה שמאלה ליד עץ בולט לסינגל שעולה עצבני עד למתקן שירותים. ניתן למלא כאן מים.
פונים שמאלה בכביש (בזהירות) ובצומת עוד פעם שמאלה ומיד ימינה לדרך עפר שעולה בעליה קשה עד לאנטנה בנ.ג. 528. מהאנטנה נגלוש לאורך הכביש עד צומת דמון ושם נפנה לכיוון הסימון הכחול של נחל אלון.
הסינגל של נחל אלון הוא רכיב כולו, טכני מאוד ובמגמת ירידה חזקה. רוכבים לא מיומנים לא יהנו ממנו כל כך. בערך באמצע הדרך נמצאת מדרגת הסלע שמככבת באחד מהסרטים של פאלמר (אחד הרוכבים נפצע שם בסרט). שימו לב. לרוכבים מיומנים מציע הסינגל הזה רמות גבוהות מאוד של אדרנלין. בסוף הסינגל נתחבר לשביל המסומן בירוק ונרכב איתו עד עין אלון.
כאן נקודת הקפה. יש בריכת מים שאפשר ורצוי לרחוץ בה. ניתן למלא מים אבל רק מהנביעה ולא מהבריכה.
אחרי המעין נפנה שמאלה עם סימון כחול במגמת עליה להר שוקף. הדרך הופכת לכביש ואנו נמשיך איתו (ולא עם הסימון הכחול). זו עליה ארוכה אבל לא נורא תלולה. כשנראה בתים מצד ימין נפנה שמאלה ונמשיך בעליה קשה בדרך עפר. בערך בשיא הגובה נגיע לצומת T. נחפש מימין את הסימון האדום של סינגל שוקף. עם הסינגל נרכב עד למטה. הסינגל יותר מהיר מהקודם אבל זהירות בפעם הראשונה. רוב הסינגל הוא ביער וגם הוא מככב בסרט של פאלמר.
בתחתית נגיע לחניון האגם, נחזור לכביש לכיוון בית אורן ונפנה שמאלה לסימון כחול של דרף עפר טובה, הדרך עולה ועולה ומשמאל יש נוף נהדר. בשער בקר נפנה ימינה לשביל בסימון ירוק. עליה טכנית קשה וקצרה ונפנה שמאלה עם הסימון עד שנגיע לדרך עפר טובה ובה נפנה לקיבוץ.

קרדיטים:
עדי יריב - מתכנן ומדריך
דני ינאי - אמרגן

הכרמל וחוף הכרמל איזור
כרמל (4) מפת ס"ש

מבית אורן לנחל אלון והר שוקף
הנאה צרופה מאת: אוהד הרשקוביץ
בתאריך: 28/4/2007   שעה: 20:52
מסלול מדהים,גם אם מתחילים בחניון בכניסה לעוספיה (גירסת ה10 ק"מ).
בקיצור הנאה צרופה!!!

מסלול מדהים! מאת: אבי א
בתאריך: 23/5/2004   שעה: 01:19
מסלול נפלא ומגוון ובכל זאת מספר הערות:
1. בקטע הראשון - מציאת הסינגל השחור: לאחר סיום האדום של נחל כלח, יוצאים לחניון קק"ל, ממשיכים קצת בכביש הגישה ופונים בפנייה הראשונה שמאלה. כחמישים מטר לאחר מכן יש סימון שחור (לא ברור) ימינה וחשוב לא לפספס.
2. ההסבר לקטע השני (חורשת הארבעים) לא ברור כל כך ומצאנו את עצמנו גולשים לכביש בסופו של דבר (לא נורא כי הקטעים נמעניינים עוד לפנינו אבל כדאי אם ניתן לשפר את ההסבר ולהוסיף מפה מתוקנת).
3. בסיום הסינגל של נחל אלון, פנינו שמאלה (במקום ימינה) לכוון דרום מזרח וכ-800 מ' לאחר מכן ימינה לשביל ישראל וטיפסנו להר שוקף מכיוון מערב (דרך מסומנת בשחור על המפה) - דרך יפה וקצרה יותר אבל יש מספר עליות טכניות לא קלות
4. בסיום הסינגל של שוקף בחרנו לקצר ולעלות דרך הכביש - אנחנו אמנם בכושר אבל כמעט 5 שעות היה די והותר.
5. תודה לרמי לשם על המסלול הנהדר.

יופי של מסלול אבל להמנע מהסינגל הכחול מאת: גיא ספרוקט
בתאריך: 1/12/2003   שעה: 09:19
בחורשת הארבעים מסומן שביל עם סימון כחול.

זה אותו שביל שמסומן במפה המצורפת (כנראה בטעות)

הכחול הזה הוא בלתי רכיב בעליל, למרות
שכמסלול הליכה הוא יפהפה.

מסלול קשה אבל שווה מאת: דודו גרבי
בתאריך: 23/8/2003   שעה: 11:44
הציון הוא ארבעה הרים
המסלול מתחיל בסינגל טכני מאוד שמוביל לאוניברסיטת חיפה כאשר בדרך הסינגל הופך להיות מהיר יותר. העליה לנ"ג 528 קשה, אנחנו עלינו דרך הכביש ולא הצטערנו - ואנחנו יחסית בכושר. לא כדאי לוותר על הסינגל של נחל אלון - הוא מדהים ביופיו ומספק זריקת אדרנלין גם לרוכבים פחות טכניים.
התיאור של העליה "...כשנראה בתים מצד ימין נפנה שמאלה ונמשיך בעליה קשה בדרך עפר..." - ישנן שתי פניות שמאלה, יש לקחת את השמאלית מביניהן. לאחר מכן הגענו לצומת T, וכשראינו את הסימון האדום של הסינגל מייד נכנסנו והבנו יחסית מאוחר שטעינו בכיוון וחזרנו בדרך קוצים. כאשר מגיעים לצומת יש לפנות ימינה ולחפש אותו מימין. הסינגל ארוך ומעניין. בסוף הסינגל היינו תשושים והחלטנו לחתוך לרכב - עלייה דרך הכביש שהשאירה אותנו סחוטים ...

מסלול מעולה ! מאת: דורון נוימן
בתאריך: 28/4/2003   שעה: 17:22
סינגל שוקף הוא אחד מהסינגלים הטובים ביותר (לדעתי). מומלץ מאד !!!