כתב: שי עמרני

בינוני  אורך המסלול: 72 ק"מ  זמן: 7 שעות רמה
מקורות מים עתיקות נוף מדהים סינגלים מסלול מעגלי מאפיינים
פק''ל קפה      עונה: אביב וסתיו שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
מתחילים מתחנת הדלק בצומת יד מרדכי. לבאים מצפון נוסעים על כביש 4 ועוברים את אשקלון דרומה עד לצומת יד מרדכי. מחנים את הרכבים מאחורי התחנה שבצומת. יש גם מסעדה שאפשר להתפנק בה אח"כ. איך מגיעים
המסלול לכל אורכו הוא בשבילים מסומנים במפת סמ"ש. מתחילים ברכיבה דרום מזרחה על כביש 34 לכיוון ב"ש. לאחר 2.1 ק"מ ישנה תחנת שאיבה של מקורות בצד השמאלי(צפון) של הכביש. כאן יורדים לשביל המוביל לתוך השטח ומסומן באדום. רוכבים על האדום ומגיעים לשלט המכריז שהגענו ליער ארז וכמה מאות מטרים אחריו ישנו שער החוסם את השביל וכאן פונים ימינה(דרום). ממשיכים על השביל(לא מסומן) ועוברים מוצב צבאי(אולי סודי...) וממשיכים עד לכניסה לקיבוץ אור הנר. נכנסים לקיבוץ ורוכבים על הכביש לכיוון היציאה לכביש הגישה לקיבוץ והלאה עד לצומת ברור חיל.
ממשיכים לתוך קיבוץ ברור חיל ולאחר העיקול שמאלה בכביש נפגשים עם סמ"ש ירוק. עולים על הירוק ורוכבים עליו מזרחה. עוברים את הקיבוץ תלמים מדרום וממשיכים מזרחה על הירוק עד למפגש עם סמ"ש שחור. כן פונים שמאלה(מזרח) כ ק"מ ואז נגשים עם סמ"ש אדום ועולים עליו(דרום)עד למפגש עם סמ"ש שחור וכאן פונים שמאלה(מזרח) ורוכבים על השחור עד שמגיעים לשרידי גשר הרכבת(מהתקופה הבריטית). יורדים לנחל שיקמה וממנו ממשיכים דרום מזרחה על סמ"ש ירוק עד שמגיעים למאגר המים הטבעי של שמורת פורה. כאן אפשר לנוח ולהתרווח וכמובן קפה עם עוגיות ביתיות תמיד עושה טוב לנשמה.

סיכום:
הדרך לאורך כל המסלול פשוט מדהימה. הכל ירוק וכ"כ שונה ממה שרגילים לראות ביומיום. נחל שקמה זורם בחלקים רבים ממנו בתקופה זו ומקיפים אותו קנים בכמויות שלא נראות באזור הנגב. בשמורת פורה(סוף המסלול)ישנם מספר סינגלים אומנם קצרים אך מגניבים וכמובן מספר קפיצות נחמדות..