כתב: עדי עדי

בינוני  אורך המסלול: 38  זמן: 4 רמה
מקורות מים נוף מדהים מסלול מעגלי מאפיינים
     עונה: כל השנה מומלץ
הקרדיט למסלולו של רז גורן, בשינויים קלים.
יציאה מתחנת הדלק דור על כביש 66 בכניסה לקיבוץ הזורע.
למגיעים מאזור המרכז - נסיעה לכיוון יקנעם על כביש 70 (ואדי מילק), בצומת התשבי פניה ימינה לכיוון מגידו (כביש 66).
איך מגיעים
מסלול מעגלי XC המשלב בין נופים, מים זורמים ומאמץ פיזי מתון ומהנה.
יוצאים מתחנת הדלק דור לתוך קיבוץ הזורע, כשהמגמה היא להתחבר לסימון השבילים האדום אשר מכניס אותנו לשמורת הטבע. אנחנו נכנסנו ליישוב ויצאנו מצדו השני (קיים שער אחורי) אך ניתן לאגף את הקיבוץ מצפון.
תחילת הרכיבה באדום היא על גבי דרך סלולה. יש לעקוב אחרי הסימון האדום, אשר במהרה מתחבר ומקביל לנחל השניים. בהמשך, פונה השביל שמאלה (דרומה) ומתחבר לאפיק נחל השופט. שימו לב - הרכיבה הינה במגמה כללית דרום מערב!
סיום האדום בכביש 672, פניה שמאלה ורכיבה על הכביש (בזהירות)דרומה לכיוון היישוב דליה.
עוברים את הצומת הראשונה (הכניסה ליישוב רמת השופט, ולאחר כמה מאות מטרים נזהה כניסה ימינה לשביל המסומן בצבע כחול. תחילת הרכיבה בשביל במגמת ירידה טכנית, לאחר מכן השביל נעשה יותר נוח לרכיבה.הרכיבה הינה במקביל לנחל שלף. ממשיכים על הכחול בדרך שהופכת להיות רכבה יותר, נזהה פיסטין גבוה מולנו - נ. גובה 186. הכחול פונה ימינה לעלייה על הגבעה, ואנחנו עימו. נעלה למעלה (לא להישבר בסוף!) וכאן המקום לנקודת הקפה, נקודת תצפית על הנוף המקסים הנשקף על רמות מנשה והאיזור. לאחר העצירה, נרד מהגבעה באותה הדרך שעלינו ונחזור לשביל הראשי. נפנה ימינה ומייד נזהה פניה שמאלה (מזרחה) בשביל לא מסומן, שהרכיבה עליו (במגמה כללית עליה) תיקח אותנו עד למפגש עם כביש 672. במהלך הרכיבה נשקף נוף אל עבר ואדי ערה ואום אל פחם מצד אחד, ויקנעם והמוחרקה מהצד השני.
חוצים את הכביש וממשיכים על השביל כשהמגמה היא מזרחה, עד שנזהה ירידה ימינה בשביל היורד לנחל רז. נרד לנחל ושם נפנה שמאלה לשביל המקביל לנחל. עם השביל נעלה עד לכניסה לקיבוץ עין השופט. נחצה את הקיבוץ ונצא לכביש 6953, נפנה ימינה לכיוון מגדל העמק. רכיבה על הכביש במגמת ירידה כקילומטר עד לחיבור עם שביל המסומן ירוק (דרך הפארק). נפנה שמאלה ומיד בהתחלת השביל נזהה כניסה לשביל היורד ימינה ומתחבר לנחל גחר. נרכוב לאורך נחל גחר במגמת ירידה מהירה עם נוף מדהים (לא לפספס את הנחל!) רכיבה ארוכה וזורמת אשר מובילה אותנו לחיבור עם כביש 66. משם פניה שמאלה על הכביש (בזהירות) ורכיבה של קילומטר נוסף עד לתחנת הדלק ולרכבים.
הכרמל וחוף הכרמל איזור
רמות מנשה מקום
גליל תחתון, העמקים והגלבוע (3) מפת ס"ש

הזורע מעגלי בין נחלים השופט שלף רז וגחר
כמה הערות לגבי המסלול.. מאת: עוז
בתאריך: 25/10/2008   שעה: 21:11
היי,

עשיתי היום את המסלול הזה עם עוד 2 חברים... סך הכל לקח לנו 4.5 שעות, כולל עצירה לקפה... אבל!!
1. כתבת שעולים ימינה לנ.גובה 186, אין מצב!!! ג'יפים שהיו שם באיזור לא הצליחו לעלות אותה...
2. צריך לעדכן את המסלול, בונים שם את כביש 6 והמסלול קשה למעקב..