כתב: ירון פדות

בינוני  אורך המסלול: 30  זמן: 3-3.5 רמה
סינגלים מסלול לא מעגלי מאפיינים
     שעה: מוקדם בבוקר מומלץ

הקרדיט לויקטור זאנה מה-EZ RIDERS ולמאיר קלוזו מתכנן המסלול.

יוצאים ממרכז ישפרו שבמודיעין.

איך מגיעים
  • לאחר התארגנות במאגז ישפרו מדוושים לכיוון הכיכר הדרומית ועולים על דרך עפר וחוברים לשביל ישראל ממש מתחת לחירבה שעל הגבעה (ח´ירבת נכס)
  • מדוושים לכיוון מזרח על שביל ישראל עד אשר מגיעים לכביש המוביל למושב שעלבים.
  • פונים ימינה ומדוושים על הכביש עד אשר רואים מצד ימין פניה בעליה ליער (עדיין על שביל ישראל) רוכבים דרך היער עד לצומת דרכים שבה שביל ישראל פונה שמאלה.
  • נמשיך איתו עד שמושב שעלבים נגלה לפנינו וזה המקום בו שביל ישראל וגם אנחנו נפנה שמאלה ונרד בירידה מתחת לגשר הרכבת שהולך ונבנה ולאחר מכן נעבור מתחת לכביש מס. 1.
  • ביציאה מהמעבר התת קרקעי שביל ישראל פונה שמאלה אבל אנחנו נפנה ימינה ונדווש במקביל וצמוד לכביש 1 כשני ק"מ עד אשר מגיעים לפניה שמאלה שיורדת אל מאגר האיילון (ליד תחנה של צינורות מים) .
  • כאשר מגיעים לתחתית מטפסים לגדה השניה של המאגר ודרך שדרת הצברים ממשיכים על שביל מסומן שחור עד לכביש 424.
  • חוצים בזהירות את הכביש וממשיכים עם השביל שצמוד לגדר של "מרכבות לטרון" עד שמגיעים לצומת שבילים ובוחרים את השביל שממשיך ישר עם נטיה קלה ימינה שמטפס על הגבעה ממול.
  • בפניה השניה פונים ימינה ומטפסים ישר עד שמגיעים ליער המגינים ולרחבה גדולה היא מצפה בקוע ולידה מצפה אסולין שם נחים ומחזירים אנרגיות.
  • בין השולחנות במצפה אסולין יוצא הסינגל הראשון (סינגל מהיר וטכני) וממנו אפשר לזרום אל כל סינגלי כרמי יוסף כאשר בסופו של דבר יש לשאוף להגיע אל תחתית היער על הכביש שעובר ביער (קרוב לבית הקברות) ושם לפנות שמאלה בין המטעים לכיוון תל גזר.
  • מקיפים את התל ממזרח . נקודת תצפית מדהימה מראש התל על כל מישור החוף ועמק איילון שמדגישה את חשיבות במקום בתקופת במקרא.
  • מגזר מדוושים דרך שדות מושב בן נון והמושב עצמו חזרה לכביש 424 חוצים אותו ופונים ימינה לעבר מושב משמר איילון, חוצים את המושב ואת כביש מס. 1 על הכביש שמוביל לשעלבים עד שחוברים שוב לשביל ישראל שדרכו באנו ודרכו נחזור למרכז ישפרו.
ירושלים והסביבה איזור
מודיעין מקום
מבואות ירושליים (9) מפת ס"ש

מודיעין - כרמי יוסף
מסלול אופניים מאת: ויוי
בתאריך: 2/1/2011   שעה: 10:32
הציון הוא הר אחד
האם יש מסלול רכיבה קרוב למושב גינתון?
תודה.

תיקון לנקודה השלישית בתיאור... מאת: מאיר (קלוזו)
בתאריך: 24/6/2006   שעה: 11:55
כאשר פוגשים את הכביש לכיוון שעלבים פונים שמאלה במקום ימינה כפי שנכתב.