הרים - אתר האופניים הגדול בישראל

דרוג:0
רכס הגלבוע שם המסלול
הטרמפיאדה של 'רכס הגלבוע'
היכנסו לטרמפיאדה אם ברצונכם לקבל הצעות לרכיבה במסלול זה.
  ,   ,   ,

לחץ כאן לכניסה\יציאה מהטרמפיאדה

הוסף טיול >>
מתקדמים  אורך המסלול: 30 ק''מ  זמן: 5 שעות רמה
נוף מדהים טיפוס קשה סינגלים מסלול לא מעגלי מאפיינים
פק''ל קפה      עונה: כל השנה שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
שמאלה בצומת השיטה לכביש 6667 . מאירים רכב בתחנת סונול בצומת עם 6666 ועולים לקיבוץ מעלה גלבוע. איך מגיעים
רכס הגלבוע

כללי: מסלול באורך של כ 30 ק"מ כולל קטעי טיפוס, סינגלים וירידות מטורפות.
המסלול אינו מעגלי יש להשאיר רכב אחד בתחנת הדלק סונול בצומת כביש 6666 עם 6667.

התחלה: קיבוץ מעלה גלבוע
סיום: תחנת הדלק בצומת הפניה למעלה גלבוע עם כביש בית קיבוץ ניר דוד (צומת כביש 6666 עם 6667).

סיפור דרך: יוצאים ממעלה גלבוע שמאלה אל כביש דרך נוף גלבוע, יורדים עמו 1 ק"מ ומטפסים לכיוון הגלבוע עוד כ 500 מטר. אחרי פיצול שמאלה בדרך כורכר המסומנת אדום פונים שמאלה אל דרך עפר חומה ומקיפים מדרום את פסגת הר יצפור, הכיפה המזרחית של הגלבוע. מקפידים לרכוב מערבה ולא דרומה כי הציר גובל עם כפר פקועה שבגבול הרשות הפלשטינאית. השביל מתעקל צפונה יורד לואדי ומטפס אל אוכף ממזרח לפסגת הר ברקן (יזוהה לפי מגדל מתכת של קק"ל). באוכף רחבת כורכר המיועדת לחניה. מכאן מתחיל סינגל קשה ואתגרי במגמת עליה בדרך המסומנת אדום "שביל אירוס הגלבוע" עד לפסגת הר ברקן, משם תצפית מדהימה. יורדים מהכיפה צפונה אל הכביש רוכבים שמאלה 100 מטר ופונים ימינה בשביל השחור. יורדים עד לפיצול עם האדום ופונים שמאלה באדום בסינגל ירידה מצוין. בדרך חוצים שביל ראשי וממשיכים בסינגל האדום לרדת לשביל תחתון יותר . פונים שמאלה בשביל התחתון ומטפסים עמו (מסומן שחור) עד לכביש, חוצים את הכביש בשביל השחור ורוכבים 1.5 ק"מ עד פניה ימינה בירידה חדה. יורדים ימינה ומיד מחפשים סינגל בין עצים היורד שמאלה
מדובר בסינגל חובה היורד במסלול מדהים עד לכביש. ימינה על הכביש במגמת עליה עד לפניה להר שאול. פונים שמאלה בכביש לפסגת הר שאול ומשם תצפית מקסימה על העמק. מפסגת ההר סינגל מעגלי מסומל ירוק וחוזרים לחניון בפסגה.
יורדים בכביש הגישה חזרה עד לפניה שמאלה המשולטת "למצפה רמי" פונים שמאלה בציר "עולה יורד" עד לשלט נוסף (אחרי 2.5 ק"מ) "למצפה רמי". מכאן השביל הראשי מטפס למעלה ואנחנו איתו עד לשביל כורכר אחרי מעבר הבקר. שמאלה בשביל הכורכר המסומן ירוק בדרך של איזי רייידר ובירידות מדהימות עד לתחנת הדלק בצומת למטה.

נקודת מומלצת לקפה, חניון הר ברקן.

המסלול בוצע ע"י רוכבי "אופן".
תאור המסלול
הגליל המערבי והגליל התחתון איזור

יש לקרוא את תנאי השימוש לפני השימוש במערכת.

רכס הגלבוע
המלצות ודרוגים
 הוספת הצעה\ביקורת
מסלול - קבצי המסלול
חשוב: אין הנהלת האתר אחראית לתכני המסלולים ולתכני הקבצים המצורפים!
בהורדת קבצים מהרשת מומלץ להשתמש בתוכנת אנטי וירוס!
 הוספת קובץ

המפות במדור זה הופקו באמצעות טורבו CD 4.0.