כתב: חנן גורן

בינוני  אורך המסלול: 10  זמן: 3 רמה
נוף מדהים סינגלים מסלול לא מעגלי מאפיינים
     עונה: כל השנה שעה: מומלץ לא בלילה מומלץ
מגיעים לצומת דמון וממשיכים לכיוון עוספיה,אחרי 200 מטר כניסה מצד שמאל לכיוון מצפור דוד אייזן(יש שלט),נוסעים ישר עם הכביש דרך עוספיה,מתחברים לדרך עפר ואחרי עוד 100 מטר מגיעים לאתר פיקניקים של בית היערן,שם לשים את האוטו ולהתחיל ל"סנגל". איך מגיעים
בבית היערן יש מגוון סינגלים שרובם זורמים,מקום טוב לכל הרמות,שמשלב את ההנאה בסינגל עם נוף מדהים של מפרץ חיפה והקריות,כמו בכל רכיבת סינגלים ראויה אין פה מסלול מוגדר וכל אחד יכול לבחור את מה שמתאים לו,למי שרוצה יש במפה של שבילנט ליערות הכרמל התמקדות מיוחדת באיזור בית היערן.
להפסקות קפה ואחרות יש בבית היערן שולחנות פיקניק ושאר פינות מנוחה.
הכרמל וחוף הכרמל איזור

סינגלים בבית היערן
עוקף עוספיה מאת: שחידם סלימאן
בתאריך: 28/10/2007   שעה: 18:15
נכנסים לעוספיה לכיוון שכונה מזרחית (קניון אמין כיוף בניין צהוב גדול) מחנים את הרכבים בכיכר מתחלים לרכב בנתיב השמאלי כיוון ירידה אחרי30מטר מזלג ממשכים בכביש הימני 200 מטר מתחילה ירידה חזקה מכורכר300מ מגעים לפתחה (עיו אלבלד)בצד שמאול יש מטע זתים לא מפספסים מתחברים לסינגל שנע מערבה עד שמתחבר לדרך נוף כרמל ימינה למוחרקה שמאלה לחניון יער היערנים רוכבים עד יער היערנים עולים על הכביש (נשר הנחש)לכיוון כביש האנטינה לפני הצומת באחד העיכולים ישנו שער מברזל נכנסים לסינגל חורשת הארבעים מסימים אותו מתחת לאנוברסיטה עולים על הכביש חוצים לחניון החי בר ממשכים על הכיש בלכיוון שמאלה לחניון הצוק (יש אפשרות לסינגל )
ממשכים בשביל שויצריה הקטנה עד לחווה הסוסים בבצומת בית אורן יש פניה ליער מול הכביש לבית אורן ממשכים בכביש מגמת ירידה לכיוון בקעת האלון ממשכים לכיוון עוספיה כאשר עוברים את נחל אלון ונחל חייק עד שמתחברים לבתים של עוספיה ולכביש הראשי שמאלה לכיוון קניון אמין כיוף כאשר בעיכל החד יש פניה שמאלה עלייה קשה לקינח יש שילוט לכיוון הניון