כתב: אילן בן שמעון
בתאריך: 26/8/2007   שעה: 14:06
בין הכרמים - מזכרת בתיה וסביבותיה שם המסלול
הטרמפיאדה של 'בין הכרמים - מזכרת בתיה וסביבותיה'
  ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,

למתחילים  אורך המסלול: 23  זמן: 2.5 רמה
עתיקות המסלול מתאים למשפחות מסלול לא מעגלי מאפיינים
רכיבה לאור ירח פק''ל קפה      עונה: כל השנה שעה: כל שעה מומלץ
תחנת הדלק - כניסה מזרחית למושבה מזכרת בתיה. איך מגיעים
טיול קל ומשובב נפש. מתאים גם למתחילים ומאופיין באטרקציות חביבות לרוכבי אופניים. בתל מלוט שתחלפו בדרך אותר האוצר היקר ביותר עד כה שנמצא בחפירות ארכאולוגיות. ביער חולדה ניתן לשתות קפה מהביל או לבקר במוזיאון הרצל. ובדרך ליהנות מניחוחות הכרמים ועצי הפרי.

1. מחנים את הרכב בתחנת הדלק ומאחורי התחנה יוצאים מיד לכביש משובש היוצא מזרחה.
2. בפיצול הראשון לוקחים שמאלה ועוזבים את הכביש.
3. מתעקלים עם השביל שמאלה ובפנייה הראשונה פונים ימינה וממשיכים מזרחה עד פסי הרכבת (המובילים לבאר שבע).
4. כשהגעתם לפסי הרכבת פנו שמאלה (צפונה) ותמשיכו במקביל לפסים כ 400 מטרים ובזהירות רבה תחצו את הפסים (יש אפשרות - לא מגודר) עד לשביל המקביל הנמצא מצידם השני.
5. תמשיכו עם השביל צפונה עד תל מלוט - תל נישא אשר מצידו הדרומי חורשה מוצלת ונעימת מראה.
6. בחורשה תגלו מצד מזרח מסילת רכבת נוספת (לירושליים) המקבילה למסילה שחציתם קודם. סעו דרומה במקביל אליה עד למעבר המיים הראשון העובר מתחת לפסים. תעברו דרכו בזהירות ותחצו את הפסים.
7. ביציאה ממעבר המיים פנו ימינה בשביל (דרומה) ותחלפו את כביש חוצה ישראל העובר מעליכם בגשר.
8. לאחר שחציתם את חוצה ישראל תמשיכו בשביל וקחו פניה ראשונה שמאלה (מזרחה) לכיוון מושב פדיה.
9. לאחר כ 2 ק"מ תאתרו שביל הפונה ימינה (דרומה) אשר יוביל אתכם לשדרת הוושינגטוניות (עצי דקל רזים וגבוהים) אותם ניתן לזהות כבר די מרחוק (תנסו לחפש אותם ותיכנסו אליהם).
10. בתחילת השדירה פינת חמד חביבה הנקראת מצפה טל.
11. תמשיכו לאורך שדירת הוושינגטוניות דרומה עד ליער חולדה (מקום מומלץ לקפה).
12. טיילו ביער החביב ותמשיכו דרומה עד לכביש בילו טל שחר. תמשיכו בתוך היער מערבה במקביל עד שתגיעו לכביש הכניסה ליער חולדה.
13. חצו את כביש בילו טל שחר בדיוק בנקודת הכניסה של הכביש המוביל ליער חולדה ותראו מולכם מימין (כ 50 מטר) שביל רחב ידיים הפונה דרומה - תמשיכו איתו. שביל זה מאופיין בעליות וירידות ואורכו כ 2 קילומטרים.
14. בסוף השביל פנו ימינה ותמשיכו לאורך גדת מאגר מיים קסום רווי בציפורים (בעונת הקינון) משמאלכם תבחינו ביישוב יסודות.
15. לאחר שעזבתם עם השביל את גדת האגם - אמצו את הפנייה הראשונה שמאלה (מערבה) ותמשיכו עד פסי הרכבת, סעו במקביל אליהם עד לגשר העובר מעליהם, עלו עליו ותחצו את הפסים.
16. תמשיכו מערבה עם השבילים עד שתגיעו לשביל המקביל לכביש חוצה ישראל. כבר תראו גשר מימינכם (צפון). עלו עליו ותחצו את כביש חוצה ישראל לכיוון מערב.
17. שוב תגיעו לפסי רכבת, תחצו הפעם לא חוצים אותם. פונים ימינה וממשיכים במקביל אליהם צפונה עד הכביש.
18. פנו שמאלה בכביש, וברכיבה זהירה - עד הכניסה למזכרת בתיה וחזרה לרכבים (ניתן לחצות את הכביש ולהמשיך בשביל שמקביל לפסים ולשוב לנקודה שממנה באתם בחצייתם בפעם הראשונה).

בהצלחה.
מישור החוף והשפלה איזור
מזכרת בתיה מקום

בין הכרמים - מזכרת בתיה וסביבותיה
נהנו מאד מאת: יעקב
בתאריך: 8/10/2012   שעה: 15:07
הציון הוא ארבעה הרים
2. יש בניה ניכרת בהרחבה של מזכרת בתיה אז לא מצאנו את הפיצול. פשוט לקחנו שמאלה והגענו לשטח חקלאי עם כרמים והמשכנו עד למסילת רכבת.
8-9. קצת הסתבכנו עם ההסבר. מה שאנחנו עשינו היה להיכנס למושב פדיה ודרך המושב נכנסו לשביל המוביל דרומה לכיוון יער חולדה (בערך 2 ק"מ עם עליות וירידות).
14. ראינו את המאגר מים מרחוק אבל כשהתקרבנו כנראה לקחנו שביל לא נכון אז נסענו מערבה אבל לא ראינו יותר את המאגר מים (מרחוק הוא נראה די קטן)
17. יש מחלף גדול מעל פסי הרכבת אז העדפנו כן לחצות אותם בדרך של מעבר מים והמשכנו צפונה מהצד המזרחי של הפסים.
18. העדפנו לא לנסוע על הכביש ודרך השיחים נכנסו למזכרת בתיה - דרל ההרחבה של היישוב חזרנו לתחת הדלק.

מסלול מעולה לרוכבים מתחילים!

נהנינו מאוד מאת: עובד יבין
בתאריך: 25/9/2009   שעה: 17:47
עשינו את המסלול היום. קל מאוד ומהנה.
המסלול לא מדויק - לא כל כך קל למצוא את שדרת הוושינגטונים. צריך להיכנס למושב פדיה ולקחת את השביל אשר יוצא מהצד המזרחי של המושב דרך החממות, ואז מגיעים לאחר מספר קילומטרים למצפה טל ולשדרה.

אפשר מה בבקשה? מאת: נצח עצידה
בתאריך: 31/7/2008   שעה: 10:45
מפה תעזור לי

מסלול חביב ומודולרי מאת: ש_ח
בתאריך: 12/9/2007   שעה: 12:53
הציון הוא ארבעה הרים
המסלול חביב מאד, בעיקר בתקופת הקדם-בציר כאשר הגפנים עמוסות. בגלל ריבוי השבילים הוא מאד מודולרי ואפשר להתאים את אורכו לזמן העומד לרשותכם.
עם קצת תושיה ומפה אפשר לבנות מסלול בשילוב עם המסלול "מרחובות ליער חרובית ותל צפית" ברשימת המסלולים כאן, ועם הערת ה"שיפצורים" שבתחתיתו.
כמו כן אפשר להוסיף בנקודה 17: במקום לפנות ימינה לאורך הפסים ולחזור, אפשר לפנות שמאלה (דרומה), לרכוב לאורך המסילה, בין שדות, וקני סוף, עד שהשביל מתחבר, שוב ליד גשר עם כביש 6, כאילו צומת T, עם ערוצו (היבש) של נחל שורק. שם נפנה ימינה לאורך הנחל, ובין מבחר השבילים נתמיד במגמה כללית מערבה וצפונהלכוון מגדל השמירה הנראה מרחוק. במגדל, נברך את השומר לשלום ונמשיך בשביל המקביל לגדר כל עוד ניתן (בשלב מסוים הגדר יורדת לערוץ של נחל והשביל נפרד ממנה בעיקול ימינה). אם נקפיד על מגמת צפון נגיע לכביש פנימי משובש המחבר בין מפעל מעלה צחנה לבין כביש מזכרת בתיה - חולדה. בכביש נפנה שמאלה וכעבור כ-1 ק"מ נגיע לתחתנת הדלק שבתחילה.
כאמור - המסלול מאד מודולרי ויש הרבה שבילים להרבה גיוון. המתואר לעיל הוא רק המלצה.
אנחנו רוכבים אותו כמעט מידי בוקר לפני תחילת יום עבודה. הזריחה בין הכרמים פשוט מדהימה.