כתב: shai prizner

בינוני  אורך המסלול: 25  זמן: 3 רמה
מקורות מים נוף מדהים טיפוס קשה סינגלים מסלול לא מעגלי מאפיינים
     עונה: אביב וסתיו שעה: בוקר או ערב מומלץ
אפשר לחנות בחניון קקל ממול לאוניברסיטה או בחניון נחל קלח למגיעים מת"א נוסעים על כביש 2 עד מחלף עתלית נוסעים לכיוון צומת בית אורן ועולים עד צומת עוספיה שם פונים שמאלה לכיוון האוניברסיטה אני ממליץ לחנות בחניון של נחל קלח אם אתם רוצים להרוויח עוד מסלול יפה ונחמד סעו לאוניברסיטה והתחילו את הרכיבה על סימו"ש שחור שמוביל לחניון נחל קלח אין מה להתבלבל או להתברבר איך מגיעים
הגעתם לחניון נחל קלח בין אם ברכב בין אם ברכיבה מהאוניברסיטה מה טוב ...
עולים על סימו"ש (סימון שבילים) צבע אדום נחל קלח המסלול מתחיל בסינגל טכני אבל אפשרי לכל רוכב , רוב הדרך היא ירידה יפיפיה אחרי כ מאתיים מטר דיווש במגמת עליונת ואלז ירידה אל העיקול של נחל קלח מומלץ מאד לעצור שם. ולטפס על אבן הצוק ולהשקיף לנוף . ( אני מזהיר ומבקש, בטיפוס לנקוט בכל אמצעי הבטיחות, על אחריותכם בלבד.!!!) הרכיבה ממשיכה במגמת ירידה בערך אחרי 100 מטר יבוא העיקול החזק ימינה מאופיין במקום מוצל ומםגש של כמה נחלים אנחנו ממשיכים בשלנו ( גם כי האחרים לא עבירים לאופניים)עולים עליה די בינונית למסלול וממשיכים עד לבית אורן לחוות הרכיבה . לבורגנ ים שביניינו אפשר לעצור שם ולקנות כוס קפה , למביניי עיניין מומלץ לחצות את הכביש העולה ולהמשיך בשביל (גלוי ממש ממול,)ושם לעצור למנוחה לפני ההמשך. נחתם ? סבבה ממשיכים על השביל שהוא ממש כייפי עם ירידות לעיניין אחרי פניה ימינה שעשינו בירידה בערך 100 מטר אנחנו פונים שמאלה עלייה קשה מאד!!! יהיו חלקים שישברו אתכם אבל זכרו ליישר את הגב ולהרים את הראש אנחנו בעצם מטפסים עד לבית הכלא דמון עלייה קשה מאד בסוף העלייה נשתה קצת אבל נמשיך עוד קצת בכביש מגמת עלייה אבל מה זה לאומת מה שעברנו עד כה? על הכביש עד צומת עוספיה (זאת שעברנו עלייה עם האוטו בבוקר ) הפעם אנחנו פונים ימינה אפשר לרכב בשולי הכביש בערך 150 מטר (המרחקים לא מדוייקים ) שם קיים חניון עם שירותים של קק"ל שם די סמוך לכביש מתחיל הסינגל הארוך והיפייפה טכני ושווה מחפשים את הסימוש השחור ויורדים בסינגל יש שתי פניות ימינה אתם לוקחים את השנייה הפנימית יותר (הן ממש סמוכות אבל כל אחת שונה ) מתחילים בסיגל שהוא טכני אפשר לראות שרידי תחרויות שהיו שם ממשיכים על הסימון ולא עולים על שבילים רחבים עוברים דרופ קטן ונחמד אפשר לעבור ברגל למי שמתיל ספק ביכולתיו, ממשיכים בדרך מאופיינת חורש עוד חצי ק"מ בערך עד סוף הסינגל שמאופיין ביציאה מהצל בירידה די תלולה עם המון אבנים (סכנת נפילה ) ורואים שטח עם המון פרות (תמיד הן שם חוצים דרך הפרות מן פנייה ימינה ממש להמשיך לצד צלע ההר רק בשביל. יש שם אופציה להתברברות מזהיר לא לעלות על סימוש ירוק .ממשיכים בכיוון מטה עד שמגיעים לשרידים של תחנת הקמח היישמה יש שם תמיד מים זורמים משם ממשיכים בגדה השניה של הנחל זו מזדו השמאלי עוברים בחורשה יפיפיה ושוב מעבר לגדה הימנית דרך הנחל פונים שמאלה בכיוון הירידה 10-20 מטר משם יש מן גשר או קשת אבנים מפורסמת אפר להצתלם ממשיכים עם הנחל עד חניון עין עלון לשים לב לפנייה לחניון זה קורה שהשביל הופך להיות כוכר וחשוף לשמש שוב . מומלץ לשים מכונית נוספת שם ולעלות איתה .