כתב: בן אדרי

2. חניון צומת דמון
3. חניון בית היערן
איך מגיעים
תחילת המסלול והמשכו תלוי בסגנון הרכיבה הרצוי וניתן לגוון בסגנונות הרכיבה הטכניקה האורך והקושי כאן יוצעו 3 אפשרויות שגם בתוך כל אפשרות ניתן לגוון, כלל המסלולים מובילים בסופו של דבר לסינגל מדהים שמוריד אותנו מבית היערן ועג לקיבוץ יגור, הפרש גבהים של כ- 400 מ' בסינגל זורם, טכני ויפיפה.
ישנם אינספור נקודות עצירה לנוף וקפה...

חשוב מאוד!!! צריך להחנות מראש את אחד הרכבים בחניון ביגור (אלא אם אתם רוצים לטפס 400 מ')

להלן האפשרויות:
1.חוות הרוכבים:

חונים מול החווה ונכנסים לתוך דאבל נחמד בסימון שבילים אדום שמוביל אותנו לסינגל "שווצריה הקטנה" עם נוף יפה וטכניקה טובה, בסיום הסינגל מגיעים לחניון ומכאן 2 אפשרויות: להמשיך בסימון שבילים שחור לכיוון אונ' חיפה או לחתוך לכביש ולעבור אותו לצד השני
אם המשכתם לאונ' מסיימים את הסינגל בכביש ומטפסים לאונ' ממש לפניה יש פניה ימינה ובסוף הכביש פונים ימינה ונכנסים לסינגל "חורשת הארבעים" עם נוף יפה ונסעיה מהנה, מסיימים אותו וממשיכים ישר דרך מחסום ירוק לדרך עפר שיורדת ועולה ומסתיימת באנטנה מכאן ההמשך הוא כמו במקרה שבסוף "שווצריה הקטנה" הייתם חותכים ועוברים לצד שני.
בסוף דרך העפר של האנטנה מתחיל סינגל פשוט שמוביל אותנו לצומת דמון וחובר לאופציה מס 2.
או שניתן מהאנטנה לרדת בכביש לכיוון חניון בית היערן ולחבור לאופציה מס 3.

2.צומת דמון:

מתחילים בסינגל ירידה כיפי בסימון שבילים אדום ומסיימים אותו בדרך רחבה, מכאן מתחיל טיפוס קשה עד לפיסגה למתחם "בית היערן" עם ההגעה לפיסגה ישנם שלל אפשרויות שבחרתי לא לפרט, אני ממליץ בחום לרכוש את מפת שביל נט של הכרמל ולבחור את הסינגלים בעצמכם ולנווט, ראוי לציין שהמפה מדוייקת מאוד ותואמת את השטח, לכשסיימתם לתקוף את הסינגלים יש לנוע לכיון שביל ישראל שמוריד אותנו לכיוון יגור.

3.בית היערן:

מחנים בחניון ובפינת העליונה שלו מתחיל סינגל שמוביל אותנו פנימה למתחם הסינגלים ומכאן ניתן להמשיך להסתובב בסינגלים באזור ולסיים בשביל ישראל שמוריד אותנו לכיוון יגור.

4.הירידה ליגור:

יש להגיע לשביל ישראל שמתחיל להוריד אותנו לכיוון יגור, לאחר מעבר החניון והמשך הירידה ישנו פיצול חשוב מאוד סימון שבילים כחול פונה ימינה וסימון שבילים שחור פונה שמאלה - עליכם לרדת אך ורק שמאלה סמ"ש שחור השני לא עביר בהרבה מחלקיו ולא זורם, עם פנייתכם שמאלה תוודאו שהברקסים תקינים ותהנו מהירידה, הירידה לוקחת כשעה ובהמשך הסימון הופך משחור לירוק.

הכרמל וחוף הכרמל איזור

מבית היערן/צומת דמון/חוות הרוכבים ליגור
הירידה ליגור מאת: איתי הלוי
בתאריך: 2/8/2008   שעה: 16:54
שלום,
רכבתי את הסינגל המתואר ליגור.
הסינגל רכיב ב-99.99%, נוף נהדר וירוק מסביב.
מתחילת הסינגל, בחניון תחת בית היערן ועד יגור- 25 דקות של כיף. תאור המסלול שמוצע כאן מדויק- מתחילים על שביל ישראל ואחרי כמאתיים מ' פונים במפגש שבילים שמאלה על סמ"ש שחור. בהמשך הדרך הסמ"ש משנה צבע לירוק.
ניתן בהחלט להפוך את המסלול למעגלי במידה וכושרכם מאפשר טיפוס בכביש 7212 המדהים, מתל חנן (נשר), הסמוכה ליגור ועד לחניון דרך נוף כרמל, או עוד למעלה לכיוון האוניברסיטה או צומת דמון.
ניתן להשאיר הרכב ביגור ולהתחיל בעלייה או להשאיר הרכב באחת מן הנקודות הסמוכות בכרמל ולסיים בעלייה.