כתב: yehoda poraty

מתקדמים  אורך המסלול: 75  זמן: 6 רמה
מקורות מים נוף מדהים טיפוס קשה מסלול מעגלי מאפיינים
רכיבה לאור ירח      עונה: כל השנה שעה: בוקר או ערב מומלץ
חיפה מרכז זיו -בנוה שאנן שם מתחילים וגם מסיימים רחקי עליות וירידות עם נופים מהממים .
העליות הם בדרך נוף כרמל בירידה מהמוחרקה ועליה נשר המדהימה .
איך מגיעים
מתחילים לרכב ממרכז זיו לכיוון טכניון עליה קלה על מדרכה
עוברים את הכביש וממשיכים לטפס לכיוון כללי דרום -דרום מערב
בגדול המסלול הינו מתחיל בעליה של 7 קמ .
עולים עד שמגיעים לצומת דניה שם נפנה ימינה לכיוון האוניברסיטה
שנגיע לאוניברסיטה ניקח אויר ונמלא מים בחניון הארבעים ונמשיך לרכב .
עוברים את הכביש מחניון הארבעים לכיוון מערב לכיוון עתיקות הקסטרא ומשם בסינגל השירותים נרב לכיוון כביש שיורד לכיוון דרך נוף כרמל.עד עכשיו רק התחממנו מעט ברכיבה.
נרכב על דרך נוף כרמל רק ישר עד שנגיע למצפור מול בסיס או יותר נכון מצפור הטייסת שנמצא מול רמת דוד, נמשיך הלאה ונטפס למוחרקה שם עושים במוחרקה למעלה סיבוב ויורדים לחניה שם לרוב יושבת מישהי מדליה עם פיתה ולבנה ותה חם. אחרי שאכלנו נרד לכיוון דרך נוף כרמל ומיד אחרי 50-80 מטר יש פניה ימינה , לדרך עפר-הדרך תיקח אותנו לכיוון מטה מטה .מתחילים לרדת מגיעים לצומת וניקח שוב ימינה ונמשיך לרדת.
יורדים ויורדים על דרך מסודרת כורכר עד שמגיעים ממש למסלעה -ממש אחרי המסלעה יש פנייה שמאלה -שם ניקח חזק ומיד שמאלה (לא להמשיך ישר) אלא לפנות שמאלה ושוב ממשיכים לרדת עד שמגיעים לממסר של מקורוות אוחברת חשמל נמשיך לרדת בזהירות והנה הגענו ליקנעם-אזור תעשיה כתר
שם נגיע לכביש ומיד ניקח ימינה
מתחילים לטפס ומטפסיפ בשביל מקביל לכביש מספר 70 עד אליקים שם נפנה שמאלה ונרכב ישר עד שנגיע לנפגש יוקנעם או מפגש הנחל.אחריו נראה ירידה מסודרת לכיוון עין ריחניה ומעיין הנסתר -נרד נעלה ונמשיך לרדת ואחרי נפנה ימינה אחרי מעבר בקר לכיוון נחל השופט.
אחרי נחל השופט ביציאה ניקח אל יוקנעם המושבה -נרכב מעט על הכביש וממש אחרי צומת התשבי יש שביל שיקח אותנו לכיוון טבעון.שם אפשר לעלות לפסל זייד אבל אני העדפתי לרכב למעיין אלרואי -מים מתוקים ותותי בר בעונה -סוף חורף )תחילת קיץ.
מאלרואי רוכבים לכיוון צומת טבעון עוברים כביש בזהירות ומצד ימין יש שביל עפר עד מחלף מתחת לכביש שנכנסים בו לתוך קיבוץ יגור -נכנסים ליגור ורוכבים על הבאלאגן שם מטפסים מאחורי הבאלאגן וחוות הסוסים יש שביל שמוביל אותנו עד בערך הכניסה לנשר, משם עוד קצת רכיבת כביש קפיצה לטחנת דלק לתדלוק מים אחרון והכנה רוחנית ונפשית לפני העלייה הכי הכי הפינאלה: עליית מדרכה מנשר עד צומת דניה-בואכה חיפה.
עליית כביש -בתחילה עולים מצד שמאל ואחרי שהמדרכה נגמרת עוברים כביש ומטפסים מימין לכביש.
נראה מצד ימין שלנו את שלושת גשרי הברזל שמתוכם 2 פתוחים למעבר .
שמגיעים למעלה אחרי הרמזור האחרון פונים ימינה מתחילים לרדת בירידה בכביש ומיד ימינה על הכביש עד נוה שאנן ששם התחלנו.
עשיתי את זה בשישי האחרון - ותאמינו לי שווה כל רגע .
מעל 75 קמ של FUN AND HAPPINES.
הכרמל וחוף הכרמל איזור
חיפה-דלית אל כרמל-יוקנעם -חיפה מקום
כרמל (4) מפת ס"ש

אימון הררי קשה ארוך לכל עת-לבד ועם חברים
אפשר להצטרף? מאת: חוסיין זיבק
בתאריך: 19/10/2010   שעה: 09:48
שלום, אני מעוניין להצטרף אם אפשר..