כתב: shai prizner

בינוני  אורך המסלול: 35  זמן: 4 רמה
מקורות מים נוף מדהים דבל טרקים מסלול לא מעגלי מאפיינים
רכיבה לאור ירח פק''ל קפה      עונה: כל השנה שעה: לילה מומלץ
דרך כביש הסרגל מגיעים לעפולה אח"כ ליציאה לבית שאן ופונים שמאלה למרחביה שם נחנה רכב אחד. איך מגיעים
מתחילים את המסלול במרחביה. אחרי הצומת לכפר סולם שבו פנינו ימינה לתוך מרביה (שכונה חדשה כזאת), נרד עם הכביש ירידה של כ- 50 עד 100 מטר שמתעקלת בסופה חזק שמאלה. נמשיך עם הכביש עד צומת, שבו נמשיך ישר (דרך הרפת)משם כבר מתחילה הדרך עפר. בגדול נשמור על כיוון הנסיעה לכיוון מזרח במקביל לכביש הראשי. רצוי לא לפנות בפניות שמאלה כדי לא להתברבר לתוך סולם. אם ישנה פניה ימינה ניקח אותה כדי לשמור על הקבלה לכביש הראשי. הדרך נוחה וכיפית עם ירידות נחמדות ולא מסובכות. באיזשהוא שלב שמנו לב שהדרך נחסמה לכן המשכנו דרך הפרדס על אחד השבילים. רצוי להמשיך. הגענו לכניסה הראשונה של כפר יחזקאל פנינו שמאלה על הכביש ואז ימינה על דרך שתהיה גם כביש של השכונה החדשה (זהירות מהכלבים הנובחים). יוצאים לדרך עפר נחמד. הבעיה בה שהיא נשפכת לשדה. עדיף לעקוף מלמעלה. אנחנו ירדנו מהאופניים והלכנו את זה. מגיעים לכביש הכניסה הראשית של כפר יחזקאל בו נרד דרומה (ימינה) עד לכביש הראשי. שם נחצה בזהירות רבה (הכביש מאד מסוכן) ונמשיך עד לצומת גדעונה. נכנסים ימינה לכיוון גדעונה וממש 50 מטר אחרי הצומת נעבור על גשר ומיד אחריו נפנה שמאלה לדרך לבנה בין המאגר מים לנחל שעבר מתחת לגשר. הדרך הלבנה היא לא אחת מאשר נחל חרוד. נמשיך עם הנחל (בליל ירח מלא זה נהדר ולא צריך פנס, אבל תביאו בכל מקרה של עננים) עד לצומת בית השיטה. ניתן להמשיך עם הנחל אחרי המעבר כביש (זה שיוצא מבית השיטה אל עבר המעיינות). לא סתם קוראים למועצה עמק המעיינות. כדי להגיע לאחד מהמעיינות צריך להמשיך על נחל חרוד. ביציאה בתל בצול ניקח ימינה וישר עד שנראה לפנינו את תל שוקק למרגלותיו עין שוקק ונחל הקיבוצים. אחרי תבילה במים ואחרי ששתינו קפה שחור עם תמרים ותאנים מיובשים ניתן לחזור. אני ממליץ על רכב שיאסוף אתכם משם חזרה למחוז חפצכם (אני השתמשתי באתר עמוד ענן אתר מעולה). תאור המסלול