כתב: דורינה דהן

לכל רמה רמה
מקורות מים עתיקות נוף מדהים המסלול מתאים למשפחות מסלול לא מעגלי מאפיינים
רכיבה לאור ירח      עונה: כל השנה שעה: כל שעה מומלץ
האתר נמצא בנגב הצפוני, בגבול השפלה והרי יהודה, במרכז המשולש הדמיוני, שקודקודיו הם הקיבוצים דביר, להב והישוב שומריה.
חורבת זעק הינה אתר ארכיאולוגי, כפר יהודי קדום, רב תקופתי.

"סיפור דרך" (תיאור מסלול ההגעה)

חורבת זעק נמצאת בנגב הצפוני, בגבול השפלה והרי יהודה, במרכז המשולש הדמיוני, שקודקודיו הם הקיבוצים דביר, להב והישוב שומריה.

לבאים ממרכז הארץ - ניתן לרדת דרומה בכביש 6 [דרום - עד הסוף, ובסוף (כביש 3) ימינה לכיוון צומת ראם (מסמיה)] או בכביש 4 + 40 (ת"א באר שבע).

מצומת ראם (מסמיה) ממשיכים דרומה, לכיוון באר שבע [לבאים מכביש 6, לאחר שפינתם ימינה בסופו (לכביש 3) - פנו בצומת ראם שמאלה. לבאים מכביש 40 - המשיכו בצומת ראם ישר].

מצומת מלאכי (קסטינה) נוסעים (בכביש 40) - ישר דרומה, עד צומת דביר (הנקרא גם צומת דבירה) [חולפים בדרך על פני צומת פלוגות וצומת קמה].

בצומת דביר (דבירה) [הצומת הראשון אחרי צומת קמה. צומת לא מרומזר. תחנת דלק "אלון" מצד שמאל] - פונים שמאלה, לכביש 3255 (לכיוון להב, דביר).

בכביש 3255 חולפים על פני קיבוץ דביר (מצד שמאל), וכ- 2 ק"מ לאחר קיבוץ דביר, בצומת, פונים שמאלה [בצומת זה ניצב שלט לבן:- "מחצבות להבים", ומתחתיו שלט חום:- "חורבת זעק"], לכביש ללא מספר. (בחלק מהמפות מסומן כהמשכו של כביש 3255].

לאחר כ- 1.7 ק"מ מהצומת הנ"ל (בדרך חולפים על פני הכניסה ליער דבירה, מצד שמאל) - פונים שוב שמאלה, לדרך צרה, ישנה, סלולה למחצה.

לכשתבחינו, לאחר מספר מאות מטרים, משמאל לדרך, במיכל מים של מקורות, ענק ולבן, ולכשיהיה המיכל ממש משמאלכם - הפנו את מבטכם ימינה. הגעתם.