כתב: lior lior

בינוני  אורך המסלול: 40  זמן: 5 רמה
מקורות מים נוף מדהים סינגלים מסלול מעגלי מאפיינים
     עונה: כל השנה שעה: כל שעה מומלץ
חונים בתחנת דלק בכניסה לקיבוץ הזורע. נוסעים דרך הקיבוץ (עוקבים אחרי השלטים שמוליכים למוזיאון וילפרד) עד שמגיעים לנחל השופט שזורם בתוך הקיבוץ. נוסעים קצת עם הנחל עד שמגיעים לעליה קצרה ולשער אשר מוביל לשביל אדום. זוהי תחילת המסלול. איך מגיעים
בשביל האדום ממשיכים ישר בכיוון דרום מזרח. השביל ממשיך עד קרחת יער גדולה. ממשיכים לטפס בשביל האדום ובשלב מסויים השביל חותך שמאלה חוצה את הנחל ומתחיל בטיפוס קצת יותר משופע.
ממשיכים עד התפצלות - האדום יפנה ימינה אך יש להמשיך קדימה (למעלה) בשביל שחור. מטפסים עם השביל השחור - עוברים מתקן שעשועים נטוש (מצד ימין) עד שמגיעים לצומת דרכים משולטת. בצומת הדרכים ממשיכים עם השביל הירוק לכיוון ג'וערה. עוברים דרך שדות ורפת גדולה מצד שמאל של הדרך. ממשיכים עם השביל הירוק- בשלב מסויים השביל חוצה את כביש 6953 וממשיך מצדו השני.
ממשיכים דרומה על השביל הירוק. השביל מתעקל שמאלה וממשיך בירידה מהנה להתחברות עם שביל אדום. פונים ימינה בשביל האדום ומתחילים בטיפוס עד שמגיעים לצומת שבילים. כאן ניתן להמשיך למסלול מעגלי נוסף או לוותר. אם ממשכים לשביל הנוסף: עוזבים את השביל האדום וממשיכים ימינה בשביל כחול. לאחר טיפוס קצר מגיעים לנקודת הגובה הגבוהה ביותר במסלול (300 מ' בערך). משם מתחילה ירידה מופלאה בין שדות לאורך השביל הכחול עד שמגיעים להתפצלות בין המשך השביל הכחול לבין שביל ירוק. ניתן לקחת כל אחד מהם- זה מסלול מעגלי ושני השבילים נפגשים שוב בגבעת הרקפות (כלומר או לרדת בכחול ולעלות חזרה בירוק או להיפך). ולאחר שמשלימים את הסיבוב ומגיעים שוב לנקודת הפיצול חוזרים על עקבותינו בכחול ומגיעים שוב למפגש בין השביל הכחול לאדום. (מי שויתר על המסלול המעגלי הנוסף פשוט ימשיך כפי שיתואר להלן) כאן פונים ימינה- ממשיכים מעט עם האדום עד שמגיעים למפגש עם שביל שחור- אז ממשיכים על השחור דרך יער הקיבוצים כאשר מפעם לפעם ניתן לעשות את הדרך על סינגלים חביבים בצידי הדרך.
ממשיכים עם השביל השחור- עוברים ירידה תלולה מאוד עד למפגש חוזר עם השביל האדום. בשלב זה ממשיכים דרומה עם השביל האדום ומשלימים הקפה שלמה עד למפגש חוזר עם השביל הירוק דרכו הגענו.
חוזרים חזרה בשביל הירוק עד לצומת השבילים המשולטת בה היינו בתחילת הדרך (ליד מתקן השעשועים הנטוש). מכאן ניתן לחזור בשתי דרכים: או לחזור כפי שהגענו - לרדת בשביל השחור ואז האדום עד קיבוץ הזורע (הדרך המסומנת במפה המצ"ב). או לפנות ימינה לכיוון הר גחר, להמשיך עם השביל הירוק עד שמגיעים לכביש. פניה שמאלה בכביש וטיפוס קל יביא אותנו לכניסה לסינגל זורם וחביב המשולטת בכיתוב "סינגלה". הסינגל מסתיים בשביל האדום דרכו התחלנו את הדרך.
המסלול כולל נוף מדהים, ודורש כושר טוב אך אינו טכני.
הערות:
1. ניתן לקצר למסלול של 25 ק"מ ע"י ויתור על הפניה למסלול המעלי הנוסף (שביל כחול+ירוק).
2. בחורף השביל הכחול במסלול המעגלי, לקראת גבעת הרקפות, מלא שלוליות עמוקות למדי אך עבירות ברובן (את זו שאינה עבירה- משהו בין שלולית לאגם - סמוך לגבעת הרקפות ניתן לעקוף דרך השדה הסמוך).

הכרמל וחוף הכרמל איזור
נחל השופט - רמות מנשה מקום
כרמל (4) מפת ס"ש

נחל השופט - רמות מנשה (דרך הפארק)
מסלול מצויין מאת: איציק עובדיה
בתאריך: 27/1/2010   שעה: 11:39
מסלול מדהים, ברובו קל, נוף מדהים.
מומלץ בעיקר באביב - מרץ-אפריל-מאי.
פשוט נהדר.
ניתן לעשותו על פי ההמלצה של הכותב, וניתן גם לשנות - אין דאגה - הניווט לא מסובך. הנאה מובטחת.