כתב: גלעד ביומוביץ
  ,   ,   ,   ,

בינוני  אורך המסלול: 15 ק''מ  זמן: 3 שעות רמה
נוף מדהים טיפוס קשה מסלול מעגלי מאפיינים
תחילת המסלול בחניון רכבים מול צומת הכניסה ליקנעם עילית בצידו המערבי של הכביש הראשי סמוך לתחנת דלק פז . איך מגיעים
מתחילים בנסיעה בכביש המוביל למפעל אסם (מקביל לכביש הראשי) לאחר שעוברים את הכניסה למפעל יש לצפות לפניה ימינה אל מעבר בקר ושביל די חצצי ,ממשיכים מספר מטרים עד לעיקול להמשך עליה קשה ודי טכנית .
אין להתייאש ממשיכים לעלות עד שמגיעים לצומת T בה אפשר להבחין במנזר ,פונים ימינה על השביל הלבן ומטפסים עד שמגיעים לכביש אספלט שזהו למעשה תחילת מסלול נוף כרמל.פונים שמאלה וממשיכים לעלות בכביש למנזר למנוחה ,אוכל,קפה ותצפית נחמדה.
משלב זה מתחיל הקטע הכייפי ,חוזרים על עקבותינו ,לא שוכחים לפנות ימינה בכביש האספלט לשביל שממנו בנו ,לאחר כ-100 מטר יש פנייה שמאלה לשביל מסומן באדום, מכאן מתחילה ירידה טכנית לכוון יוקנעם עם מספר עיקולים וקטעים טכנים יותר לבחירה .בסוף הירידה ממשיכים עם השביל לכוון אזור התעשייה של יוקנעם ומשם בחזרה לחניון ממנו התחלנו.
הכרמל וחוף הכרמל איזור
כרמל (4) מפת ס"ש

מיוקנעם למנזר המוחרקה
המסלול קשה ומאכזב ואינו נופל בקטגוריה של "בינוני" מאת: יהודה מתן
בתאריך: 23/8/2008   שעה: 22:16
הציון הוא הר אחד
אז ככה, תיקון טכני קל, המרחק בין כביש האספלט (לפני העליה למנזר עצמו) לבין הפניה שמאלה לשביל האדום (בדרך חזרה) הוא לא 100 אלא לפחות 250-300 (אז לא להתבלבל)

ולגבי המסלול, העליה, מאוד קשה, מיועדת למנוסים בעלי שילוב חזק בין רצון ליכולת לטפס ובעיקר לבעלי כושר גבוה מאוד.
לגבי הירידה חזרה, שוב כ-50% מהירידה (על פי הערכתי האישית) היא תלולה ומסוכנת המיודעת לרוכבים טכניים מנוסים בלבד וממוגנים היטב, נכון שיש גם קטעים טכניים מאוד מהנים בדרך,חלק ברכיבה שבהחלט מאוד מהנה ומאתגר, אם כי לצערי הם קצרים ומעטים מדי.

לסכם, אני רוכב כבר המון שנים רכיבת XC ועבורי המסלול הזה היה מאוד קשה בהלוך ומאוד מאתגר עם שילוב של אכזבה בחזור(הרבה ירידות מהאופניים והליכה מכעיסה ברגל).
אם את\ה מחפש מסלול שיקרע לך את הצורה בסיבולת לב-ריאה, לכו על זה, כי דבר אחד בטוח...FUN זה ממש לא, וחבל.

מסלול נהדר מאת: דוד שלהבת
בתאריך: 7/12/2006   שעה: 22:53
הציון הוא ארבעה הרים
למזלי אני גר בטבעון ויוצא לרכיבה בשביל הזה מהבית.
לעליה למוחרקה הגעתי "בטעות" כאשר ניסיתי לטפס את המסלול האדום (נו מה, מרחוק זה נראה סביר...) ולבסוף פניתי לכיוון יקנעם ומשם גיליתי את העליה. אכן טכנית מאד אך לא קשה מאד: יותר סבולת מכל דבר אחר.
הירידה חזרה בהחלט מהנה מאד ואפשר לפתח מהירות גבוהה. גם הירידה בשביל האדום לא רעה בכלל וניתן לגוון את דרגת הקושי לפי הצורך בזכות שביל מפותל המזגזג סביב השביל התלול.
אגב, ביום אחר ניסיתי שוב לטפס את השביל האדום ואכן הצלחתי אבל כ-30% מהזמן הרגל היה על הרצפה. לא אנסה שוב בזמן הקרוב.

מסלול יפה ומאתגר מאת: יניב
בתאריך: 10/6/2004   שעה: 21:45
ציוני הדרך שלך כמעט מדויקים המסלול עצמו מטריף ( ביחוד למי שרוכב בהר בפעם הראשונה ) אין מה להשוות למאמץ במישור(למעט חולות)בתור רוכב בהחלט מתחיל מצפה לעוד מסלולים כאלו

תוספת נוף כרמל למסלול - נחל רקפת מאת: שחר שטייף
בתאריך: 24/1/2003   שעה: 15:24
הציון הוא ארבעה הרים
ראשית - השביל הלבן שמתואר במסלול הוא למעשה חלקה הדרומי של "דרך נוף כרמל". הדרך הזו מתחילה בערך במחצית העליה מצומת אלייקים לדלית אל כרמל ומסומנת בסמ'ש שחור. המשכה של הדרך, אחרי שהיא חולפת למרגלות מנזר המוחרקה מגיע עד לכביש העליה המתפתל מנשר לאנטנה שליד עוספיה. החלק הדרומי של "דרך נוף כרמל" יפהפה וכדאי בהחלט להוסיף אותו למסלול.
ובכן - המסלול - במקום להתחיל את הטיפוס למנזר הישר מאזור התעשיה, פונים מיד לאחר מעבר מפעל הביסקוויטים של אוסם שמאלה לדרך סלולה שממשיכה במקביל לכביש 70 לכוון מערב. אחרי כ 2.5 ק'מ מנקודת ההתחלה הדרך פונה לכוון צפון מערב לערוץ נחל רקפת (לעקוב אחר שילוט ל"סופר פיין"). בכניסה למפעל אפשר לבקש מהשומר לעבור דרך המפעל (ולוודא שהוא פותח גם את השער בקצה השני) או שעוקפים את המפעל דרך צד שמאל ברכיבה של כ-2 ק'מ (ולעיתם טיפוס רגלי) לאורך הגדר. ממשיכים לאורך הגדר עד לשער היציאה האחורי מהמפעל (בשתי ההתפצלויות בדרך פונים ימינה וממשיכים לאורך הגדר).
מכאן מתחילה עלייה מפרכת לכוון צפון באחד משני הערוצים במזלג הוואדיות. הדרך השמאלית תלולה יותר (נראה מי מצליח לרכוב אותה) אבל תיתן עוד ק'מ וחצי של "דרך נוף כרמל". בהגעה לדרך נוף כרמל (דרך לבנה עם סמ'ש שחור. אי אפשר לטעות) פונים ימינה ורוכבים 4-6 ק'מ על הדרך עד למרגלות מנזר המוחרקה. מכאן ההמשך כמו בסיפור הדרך המקורי.
הירידה מהמוחרקה - חבל'ז! שימו לב שהסמ'ש מסמן את המסלול הרגלי שיורד ישר במדרון תלול. מומלץ לרכוב בדרך 4X4 שמתפתלת מסביבו ומאפשרת, אחרי הנמכת אוכף מתבקשת, רכיבה כמעט רצופה עד כביש 70 שבעמק.

זה לא חצץ זה בלוקים... מאת: ליאור
בתאריך: 10/11/2002   שעה: 14:45
הציון הוא שלושה הרים
הפניה להר נעשית אחרי מפעל כתר כ250 מטר אחרי אוסם.
העליה קשה ביותר וצירך לשים לב לא לפנות ימינה בהצטלבות של הדרך עם הקו מתח גבוה...כי הדרך שם לא עבירה ברכיבה, צריך להמשיך לכיוון מערת רקפת...
לגבי הירידה בשביל האדום...מומלצת לבעלי לב חזק ויכולת טכנית טובה.
אני לא הצלחתי לעשות את כל המסלול ברכיבה אבל בקטעים שכן היה מאוד מהנה.

החלט שווה להגיע למעלה מאת: עודד א
בתאריך: 7/10/2002   שעה: 23:22
רכבתי את המסלול לפני חודש בערך, מטבעון (דרך יוקנעם) למוחרקה וחזרה.
בקשר לפניות בדרך... בהחלט לא מומלץ לנסות.
כשאני רכבתי שם ניסיתי את הפניות והרבה מהם מגיעות עד לעמוד חשמל ומסתיימות שם.

mashu ben zona מאת: Nadav K
בתאריך: 6/10/2002   שעה: 23:59
רכבתי היום את המסלול שלך פשוט ענק סוף הדרך העלייה הטכנית הייתה אחת העליות הכי כיפיות שעשיתי על האופניים פשוט שילוב של הכל בליית החצץ אומנם נסעתי כמו שאמרת אבל יש גם הרבה פניות אחרות שלא ניסיתי אבל בכל מקרה כדאי לקחת את המסלול הנ"ל
הנאה צרופה בעלייה וברידה פשוט משלב הכל!!!