כתב: יורם חן

מתקדמים  אורך המסלול: 20 ק''מ  זמן: שעתיים רמה
נוף מדהים סינגלים מסלול מעגלי מאפיינים
     עונה: כל השנה שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
קיבוץ בית אורן. מכביש פרדיס טירת הכרמל פונים ימינה לקיבוץ בית אורן ומטפסים עד לקיבוץ ע"פ השילוט. איך מגיעים
יוצאים מבית אורן בכביש חזרה לצומת הכניסה וסמוך לחוות הסוסים "חווית הרוכבים" ממש בצומת פונים שמאלה בשביל אדום. מתחילים במגמת ירידה ההופכת טכנית כאשר לאחר כ 500 מטר ניצמדים לאדום הניכנס בין העצים ומכאן מתחיל סינגל מדהים וטכני מאוד. יורדים עם הסניגל בין העצים חוצים את נחל כלח בנוף מדהים וממשיכים עם האדום בטיפוס טכני מאוד (אם לא תרדו מהאופניים- אתם גדולים). השביל מסתיים בחניון של קק"ל וכביש המטפס צפונה לכיוון כביש עוספיה-האוניברסיטה. מטפסים בכביש 600 מטר ומחפסים שביל קטן שפונה ימינה ממש בשיא הגובה (אם הגעתם לכביש הראשי תחזרו אחורה). פונים ימינה בסינגל ומטפסים עימו במהירות ללא בעיות עבירות מיוחדות עד לחניון קק"ל נוסף. ממשיכים בשביל היוצא דרום מזרח עד לחיבורו לכביש עוספיא-האוניברסיטה מצפון לשביל. רוכבים על הכביש עד לצומת דמון חוצים את הצומת לכיוון עוספיא ומיד פונים ימינה מתחת לקו המתח ומייד שוב ימינה לדרך נוף המקבילה לכביש דמון-בית אורן. "רצים" עם הדרך ברכישה מהירה בשביל בין עצים 4.5 ק"מ (אם מגיעים לצומת פונים בה ימינה) עד לצומת הגישה לבית אורן ומשם לתוך הקיבוץ ברכיבת כביש קצרה. תאור המסלול
הכרמל וחוף הכרמל איזור
בית אורן מקום
כרמל (4) מפת ס"ש

סינגלים בבית אורן
הארכת מסלול מאת: עזרא
בתאריך: 24/2/2007   שעה: 12:12
מחניון קק"ל, מומלץ לעלות כ 100 מ', לחתוך שמאלה וימינה מיד לתוך סינגל (ירוק) שמביא אותנו לאוניברסיטת חיפה. זוהי שוויצריה הקטנה לאחר 2 שרפות. מסלול טכני קל-בינוני. באוניברסיטת חיפה, עולים לחניון האוטובוסים, ומשם לפינה הדרומית של מעונות הסטודנטים. כאן מתחיל סינגל נפלא בקו גובה אשר מסתיים בחורשת הארבעים. מכאן ממשיכים לכיוון דרום לעליה של נשר ועם הכביש, חותכים למטה לדרך נוף כרמל (כניסה צפונית). מכאן דרומה ועליה לכיוון בית היערן. כאן יש כל האופציות לחזור במגוון רחב של דרכים כולל סינגלים של נחל אורן, נחל חיק ולבעלי כושר טוב, תוספת של טיפוס וירידה לשוקף.

הפוך על הפוך מאת: יוני
בתאריך: 3/11/2006   שעה: 00:03
פשוט תעשו אותו הפוך... זה מה שעשיתי וזה הרבה יותר פשוט

מסלול מצוין גם למתחילים וחסרי משכך אחורי מאת: תומר מור
בתאריך: 7/4/2005   שעה: 17:36
הציון הוא ארבעה הרים
חוץ מהחלקים שצריך לעבור ברגל (שלא יעזור כמה זמן אתם רוכבים לא נתן לעשות באופניים). החלק מצומת דמון ועד בית אורן מצויין ללימוד נסיעה נכונה בכל הרמות - נתן גם לחתוך לבקעת אלון שנראת מצוין מלמעלה

מסלול למתקדמים ! מאת: שאול
בתאריך: 29/3/2004   שעה: 15:07
הציון הוא ארבעה הרים
עשיתי את המסלול עם חבר והעלייה לא קלה - הדרך לא כל-כך עבירה למרות השיפוע הבינוני.
הסינגל מסוכן - עדיף לעברור את הקטע הבעייתי ( בערך 25 מטר) ברגל
בסה"כ נחמד עם נוף יפהיפה
מחניון נחל כלח ניתן לחצות את הכביש הראשי לתוך חורשת הארבעים ולעבור דרך עצי אלון עתיקים שנשמרן בזכות קדושתם.
בהמשך מתחברים שוב לכביש הראשי לכביש הכניסה לחניון כלח

מסלול נהדר ושווה - הצעת הארכה לטיול מאת: צחי
בתאריך: 27/11/2003   שעה: 09:21
כאשר מגיעים לצומת דמון ניתן להאריך את המסלול ולהוסיף קושי אם יורדים בנחל אלון. במסלול, כאשר מגיעים לצומת דמון, נכנסים ימינה מהכביש לחניון (מאחורי הפיתה הדרוזית והלבנה של שבת) ומיד פונים שמאלה בירידה ומיד (5 מ') מגיעים לפיצול. דרך העפר מתפצלת ימינה חזק ומעט שמאלה. ביניהם, מתחיל סינגל טרק, זה נחל אלון. (זהירות, במהלך המסלול יש סלע בשפוע צד ודרופ של מטר. הם לא באים בהפתעה אך מסוכנים) כשמגיעים לואדי החוצה, פונים ימינה ורוכבים בואדי עד חניון האגם. משם מטפסים חזרה לבית אורן.

באמת אחלה מסלול מאת: מושי
בתאריך: 8/11/2003   שעה: 06:44
נוף יפה המסלול טכני ושווה לעשות

אחלה מסלול..........מומלץ בחום!! מאת: אלי
בתאריך: 5/7/2003   שעה: 14:03
פשוט מטורף!!!! איזה נוף .......איזה סינגל טכני .......פשוט כיף!!!

חבל"ז מאת: dekel sagi
בתאריך: 31/12/2002   שעה: 19:26
מסלול מעולה חבל"ז נסו ותהנו.אחד המסלולים המהנים שעשינו אשתי ואני.נצלו את הזמן נוחו מעט תהנו מארץ ישראל במיטבה.

מסלול היקפי משובח ! מאת: אריק
בתאריך: 29/8/2002   שעה: 16:03
אם כי העלייה מנחל כלח לחניון קק"ל לא ממש סימפטית ויש המון דרדרה !
חובה לקחת מצלמה - נוף משגע!

נקודת חניה לקפה מאת: יורם חן
בתאריך: 27/6/2002   שעה: 17:43
נקודה מומלצת לקפה בחניון העליון שבמעלה הסינגל האדום (סוף העליה)