הרים - אתר האופניים הגדול בישראל


XLT 1 בשופ הרים

XLT 1 יד שניה
אתר הרים > סקירות מוצרים > אופני שיכוך מלא > Jamis XLT 1  שנת 2003
Jamis XLT 1 שנת 2003


התמונה להמחשה בלבד
דירוג 4.8 מתוך 5 מבוסס על 5 סקירות.
 
 22/4/2003 :23:12 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  יאיר כוכבי ללא תוכן  ושוב השאלה הבנאלית: כמה עלה?
 22/4/2003 :23:41 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  ערן זילברמן עם תוכן  מחיר
 22/4/2003 :23:48 משתמש אנונימי  יוסי ללא תוכן  המחיר כרגע 8900...
 22/4/2003 :23:49 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  ערן זילברמן עם תוכן  סתם מתוך סקרנות
 24/4/2003 :22:19 משתמש אנונימי  אריאל דקל עם תוכן  ערן, סתם מתוך סקרנות
 25/4/2003 :08:40 חפש הודעות של משתמש זה לחץ\י לפרטי משתמש  ערן זילברמן עם תוכן  אהההההההלללללללללן
 25/4/2003 :16:28 משתמש אנונימי  אריאל דקל עם תוכן  נו, מה נראה לך, שלא???


[ ]
לפרסום זה יש: 7 הודעות

                
נכתב על ידי בוריס נ.  
בתאריך: 11/1/2007   שעה: 17:57
שלח הודעה לכותב הסקירה
ALL MOUNTAIN סגנון רכיבה
שלושה חודשים תקופת שימוש 
יד שניה מקום רכישה
יכולת טיפוס מצויינת (בגלל המתלה האחורי FSR). זאת השנה האחרונה ש- Jamis השתמשו בשיטה הזאת, אח"כ הם שינו את צורת המתלה בגלל בעיה בפטנטים).
שני הבולמים עם נעילה וכוון ריבאונד.
בולם קדמי Fox Vanilla RL 125 מצויין.
בולם אחורי Fox Vanilla RL טוב, אבל עדיף לשדרג ל Fox Float עם Propedal.
בעד
הברקסים - ידיות משתחררות כל הזמן וצריך לכוון אותן כל כמה רכיבות, למרות שגם במצב משוחרר הברקסים עובדים, פשוט לא נוח ללחוץ עליהם כי הידיות קרובות מדי לגריפים. נגד
GT I-DRIVE 3.0 נסיון במוצרים דומים 
החלפת ציר מרכזי וקראנק ל- RaceFace XC עקב בעיה בציר הישן (בלאי טבעי כנראה) שינוי מפרטים 
אופניים שמאוד נהניתי מהם. אותו שנתון כמו ה-GT שהיו לי וההבדלים ביניהם בכך ש-Jamis מטפסים טוב יותר בעליות ו-GT יותר נוחים בירידות (זו הרגשה אישית בכל אופן) סיכום
כללי:  ארבעה הריםארבעה הריםארבעה הריםארבעה הריםארבעה הרים  עיסקה: חמישה הריםחמישה הריםחמישה הריםחמישה הריםחמישה הרים ציון
 
נכתב על ידי סטיבן רוכב  
בתאריך: 23/2/2004   שעה: 12:25
שלח הודעה לכותב הסקירה
פרי רייד סגנון רכיבה
חצי שנה תקופת שימוש 
6900 עלות
בארץ מקום רכישה
אופניים חזקות,עושות הכל,במחיר שווה.שירות מעולה של היבואן-סלאלום,מזלג אחורי הוחלף ללא בעיות אחרי 4 חודשי רכיבה עקב סדקים שהתגלו בו. לדעתי היום יוצאים לשוק הרבה דגמים של אופניים ששווים גם במחיר וגם באיכות המוצר מה שחשוב לבדוק הוא השירות שאתה מקבל עליו.במקרה הזה גם למחיר אין תחרות. בעד
בולם קדמי רך מדי רצוי להחליף קפיץ לקשיח יותר,צמיגים של האצינסון רקים מאוד ונאכלים מהר רצוי לשדרג בזמן הקנייה. בחלק מהקפיצות יש מגע בין השילדה למזלג האחורי. נגד
ספשלייזד stumpjamper,טרק 950,DB PRO-LINK נסיון במוצרים דומים 
יופי של אופניים, במחיר שווה.במחיר נמוך ניתן לשדרג את המינוסים. סיכום
ממליץ בחום. המלצות
כללי:  חמישה הריםחמישה הריםחמישה הריםחמישה הריםחמישה הרים  עיסקה: חמישה הריםחמישה הריםחמישה הריםחמישה הריםחמישה הרים ציון
 
נכתב על ידי מתן מרגלית  
בתאריך: 14/10/2003   שעה: 22:02
שלח הודעה לכותב הסקירה
פרי רייד סגנון רכיבה
שלושה חודשים תקופת שימוש 
8900 עלות
בארץ מקום רכישה
אופניים עם הרבה מאוד שימושים, אגרסיביות מאוד,
בולמי פוקס וונילה 125 מ"מ קדימה ואחורה עם אפשרויות כיוון כיווך החזרה וגם נעילה, גלגלים מאוויק 219 על נאבות של דאור ושפיצים WTB חזקים מאוד, קראנק וציר עמידים וחזקים של טרובאטיב שמתאימים בידיוק לאופניים כאלה, סטם כידון אוכף ומוט אוכף של KOSKI ולא חס וחלילה של KOKSI כמו שחשבתי בהתחלה...
בעד
פדלים שלא ברור מה היעוד שלהם... צמיגים.
אבל שתי החסרונות האלה הם לא ממש משמעותיים
הדבר היחיד שבאמת הפריע לי באופניים זה הברקסים
במילה אחת אכזבה (הייס HFX9) הייתי מצפה מאופניים עם מחיר כזה להגיע עם משהו יותר רציני, הברקסים לא אמינים הרבה נזילות שמן והידית מתקרבת הרבה לכידון וצריכה כיוון כל כמה ימים.
נגד
החלפתי פדלים לפלטים של וולגו שינוי מפרטים 
בסך הכל אופניים באמת באמת מדהימות
נונתנות הרבה ביטחון
תמורה גבוהה למחיר וזהו
אני ייתן להם 4.5 מתוך 5 בעיקר בגלל הברקסים
סיכום
להחליף קפיצים לרוכבים כבדים ואגרסיבים, לשדרג את הדיסקים אם נשאר כסף
ואז... להתחיל לחרוש ולהנות ממכונה מדהימה
המלצות
כללי:  חמישה הריםחמישה הריםחמישה הריםחמישה הריםחמישה הרים  עיסקה: חמישה הריםחמישה הריםחמישה הריםחמישה הריםחמישה הרים ציון
 
נכתב על ידי stav arad  
בתאריך: 27/9/2003   שעה: 16:53
שלח הודעה לכותב הסקירה
פרי רייד סגנון רכיבה
שלושה חודשים תקופת שימוש 
בארץ מקום רכישה
שלדה מעולה עם וונילה מקדימה ומאחורה שעושים עבודת שיכוך פשוט מדהימה...
חלקים מעולים (מערכות DEORE\XT קראנק מעולה של טרובטיב , חישוקי מאביק 219 מעולים שמסתבר שהם חזקים מאוד, אוכף של WTB)
בעד
צמיגי האצינסון המקוריים שבאו עם האופניים מספקים אחיזה גרועה ונגמרו לי תוך חודש מהקנייה
הברקס הידראולי של הייס פשוט מוצר לא אמין (נזילות שמן , ידיות מתרופפות ונופלות ועוד לא חסר בעיות)
חלקי KOSKI (סטם ,כידון ומוט אוכף)לא מצאתי בהם בעיה אבל הייתי מצפה באופניים במחיר הזה שיבואו עם חלקים יותר מכובדים ...
הפדאל המקורי שבא עם האופניים פשוט גרוע (גם בתור פלאט וגם בתור SPD)

נגד
אני יציין שהסגנון רכיבה שלי הוא שבילים אגרסיבים עם נטייה לפרירייד קל (אורבנים קטנים באמצע השבוע)

החלפתי צמיגים לנוקיאן NBX 2.3
החלפתי פדאלים ל BRAVE MACHINE SHINBURGERS פלאטים מדהימים...
שדרוג הקפיצים בבולם הקדמי ושינוי מערכות השמנים ככה שהבולם עכשיו נוח חבל על הזמן
שינוי מפרטים 
בסך הכל אופניים מדהימים מאוד כיפים ! מאוד נוחים!

ואני חייב לציין שוב פעם את העבודה המדהימה שעושים הבולמים (VANNILA RL מקדימה ומאחורה)

סיכום
ראו בנגד ותחליטו מה לעשות עם זה המלצות
כללי:  ארבעה הריםארבעה הריםארבעה הריםארבעה הריםארבעה הרים  עיסקה: חמישה הריםחמישה הריםחמישה הריםחמישה הריםחמישה הרים ציון
 
נכתב על ידי ערן זילברמן  
בתאריך: 22/4/2003   שעה: 16:21
שלח הודעה לכותב הסקירה
טיולי סוף שבוע סגנון רכיבה
חודש תקופת שימוש 
בארץ מקום רכישה
מדובר באופני שבילים אגרסיביים, עם מהלך 5" מלפנים ומאחור. על מלאכת השיכוך מלפנים ומאחור אחראים זוג בולמי פוקס ואנילה , הכוללים שניהם נעילה ושיכוך החזרה. הבולם הקדמי מכיל עוד כמה אפשרויות כוונון. כאמור - 5" מאחור, 125 מ"מ מלפנים - בולמי קפיץ שמן אמינים שעושים את העבודה בצורה מופלאה.
על מנת לעצור בסיום הירידה מגיעים על האופניים זוג מעצורי דיסק הידראולים של הייז (HFX 9 HD) - שעושים את העבודה בצורה טובה, בעלי מודולציה מצויינת וכוח עצירה מספיק מעל ומעבר.
גלגלים - מאביק F219 חזקים ועמידים מולבשים על נאבות של דאור עם שפיצים של WTB, בעלי משקל סביר. צמיגים - האצ´ינסון סקורפיון 2.3 - עושים את העבודה אבל לא מבריקים בשום תחום. יתרונים הוא היכולת שלהם להתגלגל על לחץ אוויר מאוד נמוך ללא נשיכות נחש.
שילדה - מבית "קינזיז" , מתלה אחורי 4 זרועות אקטיבי לחלוטין, עם בובינג מינימלי. באופן אישי מעדיף לא לנעול בולם אחורי גם בדרכי כורכר עדינות.
קראנק - טרובאטיב hussfelt - כבד יחסית אבל קשיח בצורה שלא תאמן. ציר מרכזי - טרובאטיב ISIS - גם כן לא ממש קל, אבל קשיח ועמיד בטירוף.
ג´אמיס לא חסכו גם בפרטים הקטנים - האופניים מגיעים עם אוכף WTB LAZER V נוח מאוד, שהתחבב עלי עוד לפני היכרותי עם הג´אמיס. אפילו בגריפים השקיעו - WTB רכים ונוחים.
סטם, כידון, מוט כסא - של חברה לא נודעת בשם KOSKI - ראיתי את המוצר הזה גם בשימוש על אופני KONA.


בעד
יש רשימת המתנה... ג´אמיס לא עומדים בקצב הייצור, ולא ברור מתי יגיעו XLT נוספים לארץ הקודש.
משקל - קצת מעל 14 ק"ג גורמים לך להפעיל קצת יותר את השרירים בעליה. למי שזה ממש מפריע לו - החלפת הקראנק והציר המרכזי, הצמיגים בבוא העת + אסופת החלקים של KOSKI יגרמו לאופניים להשקיל קרוב לק"ג ממשלקם. מצד שני - מי שקונה אופניים כאלה דווקא יעריך מאוד את הקשיחות והעמידות המופלאה של מערכת ההינע, כך שלא בטוח שכדאי להתעסק עם החלפתה.
דבר נוסף - הצבע של האופניים שנוי מעט במחלוקת. מדובר בצבע אפור קרבי (מלחמתי משהו) , והסיבה שאני רושם אותו בסעיף הנגד הוא רק מהסיבה הפשוטה שזה מה יש , ואם לא מוצא חן בעניכם, אין אפשרות לבחור צבע אחר (פרט להחלפה לשלדת הדגם הבא - XLT2 שחור מט).
נגד
חרשתי והחלפתי לא מעט זוגות אופניים עד שמצאתי את שאהבה נפשי. סיבובים רבים לקחתי גם על אופניהם של חברי. עם זאת, האפשרויות למי שמחפש 5" הם עדיין מצומצמות. יש את ההקלר המשובחות אך יקרות, הליקוויד הלא ממש מוכחות בשטח (עדיין) , ה"איד" האקזוטיות שמחיר שלדתם יגרום לכם לחשוב פעמיים לפני שתוציאו אותם לשטח, והאנדורו - שמהוות בעצם המתחרה העיקרי לג´אמיס, עם היתרונות שלהם ועם החסרונות שלהם. נסיון במוצרים דומים 
שום כלום. עם זאת התלבטתי רבות בנושא החלפת הקראנק והציר המרכזי למשהו קל יותר - החלטה שבסוף ירדה מהפרק בגלל ההמלצות הטובות על המערכת הקיימת. שינוי מפרטים 
לא מדובר באופני XC ארוכי מהלך. מדובר באופני שבילים אמיתיים, שנבנו בצורה כזו שבולם קדמי 125 מ"מ לא מהווה עבורם איזושהי בעליה בעליות .
האופניים האלה מקנות בטחון יוצא דופן בהתמודדות עם קטעים טכניים תובעיים, ומאפשרות לעבור בקלות יחסית קטעים שלפני כן היו מאיימים משהו. גם את העליות בחזרה תעברו בשלום - האופניים יעילים בדיווש, מטפסים יפה, ומסתירים היטב את משקלם הלא ממש קל.
סיכום
"השלם גדול מסכום חלקיו" הוא המשפט שמתאר בצורה הטובה ביותר את האופניים האלה.
במחיר המדף של הבולם הקדמי + גלגלים + מעצורים של האופניים האלה, תוכלו לקבל את כל החבילה כולה(בהנחה כמובן ותצליחו להכנס לרשימת ההמתנה הארוכה).
לכל מי שמחפש אופני שבילים אמיתיים , שלא מוגבלים ביכולתם ומצד שני לא יגבילו את חשבון הבנק - אלו הם.
המלצות
כללי:  חמישה הריםחמישה הריםחמישה הריםחמישה הריםחמישה הרים  עיסקה: חמישה הריםחמישה הריםחמישה הריםחמישה הריםחמישה הרים ציון
 
                

––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש
אומניבייס בע"מ 2001 - 2021