רקע
רוב שנות ה-80, ותחילת שנות ה-90 (כיום, של המאה הקודמת...) שלטה חברת GT בתחרויות ה-BMX שהיו פופולרייות אז, לאט לאט הם נכנסו לענף אופני ההרים, והפכו להיות מהחברות והקבוצות מהמובילות על הפודיומים. אף אחד לא חשב שחברה שמתבססת על אדם אחד (עם רעיונות גדולים), תתמוטט בצורה כזאת ללא האיש. האיש הוא ריצ'רד לונג, בעלייה האגדיים, שנהרג (ינוח בשלום) בשנת 1996 בתאונת אופנוע בדיוק כשהיה בדרך לאליפות ארה"ב באופני הרים, ה-Big Bear של אותה שנה. הנהלת החברה נסתה להחזיק מעמד, אבל בלי סיכוי. ללא האיש שהאמין ב-"לך על גדול, או לך הביתה", החברה נכנסה לבעיות כלכליות ולבסוף פשטה רגל ביוני 1998 (לגאוותי הרבה, קניתי את שלי לפני). מי שלבסוף קנתה את החברה, היתה חברת האופניים Pacific Cycles (כן, אותה חברה שאופנייה נמכרים ב-300 עד 700 ש"ח) והחשש היה, שאופני GT יהפכו להיות אופני מדף זולים ועלובים. מסתבר שרוב האנשים טעו. החברה פיתחה את ה-i-Drive, שיטה מהפכנית למניעת Bobing (תנודות לא רצונייות, לאופני ש"מ, בדיווש חזק), את אופני ה-DH האימתנייות, ה-i-Drive DHi ורוכב ה-Dual Slalom ו-MountainCross הכי טוב שיכול להיות, Brian Lopes שלא מתכון לעזוב את הקבוצה בקרוב... |
GT i-Drive DHi Race
|
הם חוזרים
כיום רק שני רוכבים רוכבים בשם הקבוצה, Brian Lopes (המוזכר למעלה), שלעומת רוכבי 4X רבים הינו בין היחידים שרוכבים על מסגרת ז"ק (חוץ מידי פעם שהוא מנסה קצת DH) ו-Hans Rey, שמידי פעם עוד רואים בפודיומים שונים. בעבר זו היתה קבוצה ענקית, עם שמות כמו Wade Boots, אלופת העולם הנוכחית Alison Dunlap ורבים וטובים. לשנת 2003 קבוצת GT חוזרת בגדול, עם החתמה כבר של Eric Carter, האדם היחידי שהתקרב לכמות הנצחונות של Brian Lopes ב-Dual Slalom. נצטרך לחכות ולראות את מי הקבוצה עוד תחתים (במיוחד ב-XC, למרות שרוב הקבוצה תתמקד ב-DH, 4X, FR ושאר אגרסיביים למיניהם). ישנן שמועות, שלאט לאט מפתחות גם בסיס (נאמר כבר ב-Eurosport) שקבוצת Volvo/Cannondale תסיים את תפקידה בסוף העונה (חברת האופניים תמשיך, אל דאגה)... נראה כבר מי יחתום ואיפה... |
GT i-Drive Team
|
|