כתב: שחר שטייף

בינוני  אורך המסלול: 33 ק''מ  זמן: 4 שעות רמה
עתיקות נוף מדהים סינגלים דבל טרקים מסלול לא מעגלי מאפיינים
פק''ל קפה      עונה: כל השנה מומלץ
משאירים רכב אחד בחניון גן לאומי אכזיב (משמאל לכביש 4 מצפון לנהריה) וממשיכים 3 ק'מ צפונה. פונים על כביש הצפון (899) וממשיכים מזרחה כשלושים ק'מ עד משטרת סאסא (פניה ימינה לישוב מתת מעט אחרי בירנית). מחנים את הרכב מול המשטרה (היום בסיס צבאי). איך מגיעים
מהחניון שמול הש'ג חוזרים לכביש הצפון ופונים שמאלה לכוון ממנו באנו. אחרי בערך 1 ק'מ פניה שמאלה דרמה לערוץ נחל מתת. אחרי ק'מ של ירידה פוגשים מזלג. לשים לב לא להכנס בטעות לנחל בירנית הצפוני יותר אלא להמשיך שמאלה מעבר לאוכף לנחל מתת עצמו. אחרי חציית כביש 8940 (בירנית-אלקוש) ממשיכים על הצלע הדרומית של נחל מתת. הדרך הופכת לסינגל רכיב ברובו (טיפ - לא לרדת לערוץ אלא להישאר כמה מטר משמאל לו) ויפה. זהירות מענפים מנמיכי טוס.
נחל מתת מתמזג עם נחל בירנית ובשלב מסויים נפתחת בערוץ הנחל דרך דאבל 4X4 במקביל לסינגל (שממשיך על הצלע הדרומית). ממשיכים בדאבל לתוך עמק עקרב בו מתמזג ערוץ נחל בירנית לתוך נחל שרך. בחלק מהמסלול נאלץ לפלס את דרכנו בין זרזיפי שפכים של הישוב הסמוך פסוטה. ריחות המדמנה פוגמים משהו ביופי של הנחל אבל הקטע ה"ג'יפני" קצר יחסית. מי שרוצה לחסוך את המדמנה מעצמו יכול להמשיך מערבה בשילוב של סינגלים ודאבלים על הצלע הדרומית של הערוץ.
בפינה המערבית של עמק עקרב מטפסת דרך 4X4 תלולה דרומה לאורך קו מתח גבוה. הטיפוס לאורך כ 200 מטר תלול ומעטים הרוכבים שיוכלו להעפיל אותו ברכיבה. כאן גם מתמזג משמאל הסינגל/דאבל שנמשך על צלע הערוץ. עוד כמה מאות מטר של טיפוס לכוון דרום מערב לאורך קו המתח הגבוה אבל הפעם השיפוע מאפשר רכיבה והנה הגענו לסימון שבילים אדום. פונים ימינה מערבה בשביל שנמתח לאורך קו פרשת המים שבין נחל שרך (מצפון) לנחל כזיב (מדרום). שווה לעצור לתצפיות לצפון ולדרום - במיוחד בנקודות הגבוהות לאורך הדרך.
הסימון האדום מסתיים בשביל קק'ל (סמ'ש שחור) של פארק גורן. פונים שמאלה לאורך המצוק הצפוני של נחל כזיב וממשיכים עד מצפה המונפורט. זו נקודת קפה/תה מומלצת. ממשיכים על הכביש הסלול של פארק גורן (בניגוד לכיוון התנועה המתומרר) ומחפשים פניה שמאלה עם שלט המורה לכוון מושב עבדון. כביש משובש מוביל אותנו במגמת ירידה עד מושב עבדון (בצומת T פונים שמאלה). נכנסים למושב וחוצים אותו לאורכו. ממשיכים על כביש הגישה הראשי למושב (לשים לב - כביש צר ונטול שוליים) עד כביש כברי-שלומי. חוצים את הכביש וממשיכים עוד כ 4 ק'מ על דרך לבנה דרך המטעים של קיבוץ גשר הזיו עד לחניון גן לאומי אכזיב. בקיץ אפשר לקנח ברחצה בים.