כתב: שלומי אביש

פק''ל קפה      עונה: כל השנה שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
טוב אפשר להתחיל את המסלול מאשדוד ואפשר מאשקלון
אני ירשום את המסלול מאשדוד לאשקלון
ההתחלה היא בתחנת הרכבת של אשדוד.(בכניסה לעיר)
איך מגיעים
ההתחלה בתחנת הרכבת באשדוד משם יוצאים ברכיבה לכיוון אשקלון בהתחלה על הכביש אחרי שעוברים את כל החניה הכביש נגמר ומתחילה דרך עפר נוסעים בדרך העפר עד שרואים בצד ימין חור בגדר ושם פונים מי שיכול ברכיבה ומי שלא אז שירד מהאופניים
אחר כך ממשיכים בנסיעה לאורך פסיי הרכבת(לא לדאוג השביל מספיק רחוק)
ממשכים על השביל הזה הרבה זמן בדרך יש שם אזור של חפירות ארכיאולוגיות אז השביל מתפתל בשלב מסוים יש פניה ימינה תוכלו לזהותה לפי זה שתראו כמה מטרים אחריה רשתות ברזל גדולות מלאות באבני חצץ גדולות פנו ימינה והמשיכו בשביל כמה זמן במהלך השביל יש כמהב ירידות ועליות וגם ברכת ביוב אל תדאגו תמשיכו ישר עד שתגיעו לכביש(הכניסה לניצנים)
תעברו את הכביש ותמשיכו ישר אתם תגיעו לשדה אבטיחים(משמאלכם)
כשתראו עצי ברוש גבוהים זה בדיוק אחרי חצי משדה האביטים תפנו ימינה זה בעצם הפניה הראשונה ימינה מאז שמגיעים לשדה האבטיחים.פנו ימינה והמשיכו בשביל הוא בעיקול שמאלה אחר כך תגיעו לקטע חולי שבצד ימין תראו גלגל משאית גדול תעברו את הקטע החולי ותמשיכו ישר אחר כך השביל מתעקל לכיוון ימין ויש מעיין ירידה כזאת שאחריה מיד עליה קטנה עברו את זה ופנו ימינה המשיכו עם השביל בדרך תראו בריכת ביוב , זה קצת מסריח אבל לא נורא אחרי בריכת הביוב יש כמה פניות ימינה על תפנו ותמשיכו ישר אחר כך תגיעו למבנה ורוד תעברו אותו השביל מתעקל שמאלה המשיכו ישר תיהיה לכם פניה ימינה או שמאל אז על תפנו תמשיכו ישר לתוך הפרדס ואחרי כמה מטרים תיהיה לכם עוד פניה ימינה אז על תפנו אחר כךתפנו ימינה (נכנסים לפרדס פניה שניה ימינה)המשיכו שם עד שתגיעו למקום שתוכלו לפנות שמאלה לכביש(הכביש הוא כביש ריק הוא לךא מגיעה לשום מקום -אין מה לפחד ממכונויות סעו שמאלה בכביש (לכיוון אשקלון-דרום) ואחרי כ2 וחצי קילומטר יש פניה ימינה במעיין גש בנו ימינה ואחר כך מיד שמאלה המשיכו עד שתגיעו לפניה ימינה המשיכו בשביל הוא מתעקל שמאלה עד שתגיעו לעליה בשביל חצץ ותראו משמאלכם עמוד חשמל עלו את העליה והגיעו לכביש רבין וזהווו...(תחזרו באותה דרך)
מישור החוף והשפלה איזור

מאשדוד לאשקלון מאשקלון לאשדוד
היה מסלול נחמד כל עוד הוא שרד אפשר אבל דרך הדיונות מאת: גידי
בתאריך: 23/11/2005   שעה: 15:35
היה מסלול נחמד..לא בחורף..עשיתי אותו פעמיים..הרכבת והקראווילות הרסו את כל השטח..אין יותר נוף..

המסלול ניהיה גרוע.... מאת: רנן דיזדר
בתאריך: 24/8/2005   שעה: 19:16
הציון הוא שלושה הרים
מהרגע שהקימו את הקראווילות... ועברו של כל כלי הרכב הכבדים.. החול ניהיה רך.. ומכעיל.. וקשה לנסיעה... בקיצור.. כבר אין נוף כ"ך מעניין בחלק גדול מהדרך... והדרך אורכת זמן רב ... כמעט שעה ורבע.

תיקון למסלול מאת: MARIN EASTPEAK
בתאריך: 5/8/2005   שעה: 20:44
המסלול השתנה הרבה עקב עבודות של רכבת ישראל בשטח וכמו-כן הבנייה של היישוב עבור מפוני חבל-עזה
בימים הקרובים ארכב באיזור ואעדכן את המסלול

תיקון קטן מאת: שלומי אביש
בתאריך: 6/10/2004   שעה: 21:20
החור בגדר בצד שמאל לא ימים והשדה אביטיחים מימינכם אך עכשיו הוא כבר לא קיים אז פשוט תפנו שמאלה ברגע שיהיה פניה יהיה או שמאלה או ישר לאורך הפסים של הרכבת אז תפנו שמאלה
ואל תדאגו המסלול הזה ממש פשוט אתם אפילו לא צריכים הוראות אתם תבינו לבד כבר זה בסך הכל שביל אחד ארוך