כתב: שי עמרני
הטרמפיאדה של 'חוצה גליל '
  ,   ,   ,   ,   ,   ,   ,

לכל רמה  אורך המסלול: 70  זמן: יומיים רמה
מקורות מים עתיקות נוף מדהים טיפוס קשה הרכיבה במסלול מסוכנת מסלול לא מעגלי מאפיינים
     עונה: אביב וקיץ מומלץ
המסלול אינו מעגלי ולכן צריך לדאוג לרכב בסופו או לחילופין ליסוע באוטובוסים. מתחילים בקריית שמונה ומשם נוסעים לכיוון כפר גלעדי על כביש 90. פונים שמאלה לכיוון מרגליות ועולים את העלייה עד שנפגשים עם סימון שביל ישראל. איך מגיעים
תחילת המסלול במפגש כביש עם שביל ישראל.
מתחילים ברכיבה לכיוון עין רועים וממשיכים כל הזמן עם סימון שביל ישראל. הרכיבה היא ב 2/3 גובה של הרכס ומאוד מהנה, קריית שמונה ועמק החולה נראים בין העצים הגבוהים ואם יש ראות טובה אפשר גם לראות את כל רמת הגולן בבירור. ממשיכים עם ש"י(שביל ישראל) עד שמגיעים לנחל קדש ושם עולים על הכביש ליד קיבוץ יפתח כי הנחל לא עביר ברכיבה אלא אם כן אתם מוכנים פיזית ונפשית לטיול על אופניים על הגב. נוסעים בכביש דרומה עד לצומת ישע ושם פונים לכיוון רמות נפתלי.
מכאן הרכיבה היא על הכביש, עוברים את הפנייה לדישון וממשיכים בירידות עד למפגש עם הנחל. כאן פונים צפונה ונכנסים לנחל דישון. הרכיבה בנחל דישון עליון על בסיס סימון ש"י. הרכיבה מהנה מאוד ואינה קשה כלל למרות שהמגמה היא עלייה. מגיעים למפגש של הנחל עם הכביש ועולים על הכביש ברכיבה בעלייה מטורפת עד צומת חירם. לאלה מכם שמעוניינים להמשיך בשביל ישראל, השביל אחרי מספר ק"מ לא כ"כ עביר ברכיבה ולקראת נחל צבעון אינו עביר כלל(כמובן שאופניים על הגב מתגברות על הבעיה אבל לא באנו לכאן בכדי לסחוב את האופניים עלינו אלא אנחנו על האופניים).
עד כאן יום אחד של רכיבה. סה"כ 40 ק"מ, בסביבות 7 שעות רכיבה(עם הפסקות).
היום השני מתחיל ברכיבה על כביש לכיוון בי"ס שדה הר מירון עד לשער הכניסה ושם מבחינים בסימון שביל נחל מורן. יורדים בשביל אל הנחל, שימו לב זה אחד השבילים המאתגרים שתרכבו בהם. השביל עולה בחזרה לשלוחה וממשיך אח"כ במגמה מערבה לעבר נחל כזיב. עד למפגש עם גשר אלקוש נחל כזיב לא עביר ברכיבה אבל זה מסלול יפה להליכה ולכן מומלץ לעלות על השביל שעולה לכיוון הכביש לפני חורפיש(אל תדאגו אי אפשר לפספס את השביל הזה!) וגם להרוויח את הירידה לגשר אלקוש שבכיף אפשר להגיע בה ל 50 קמ"ש בלי לדווש כלל.
מכאן ממשיכים על הכביש עד למעלות. מומלץ לעצור באגם המונפורט למילוי מצברים.
עולים בעלייה לכיוון מעלות ועכשיו צריך לשים לב טוב. עוברים את מעלות ומגיעים לירידה בכביש, בדיוק כשמסתיימת הירידה יש פנייה ימינה לכיוון השכונות החדשות של מעלות, פונים ימינה ומייד אחרי(כ 50 מ' לפני הכיכר) פונים שמאלה לכיוון כביש משובש שעולה למעלה. תדעו שאתם בכביש הנכון אם תזהו ממש ב 100 מ' הראשונים 3 קשתות הרוסות.
מכאן והלאה הדרך היא פשוט חלומית. הירידה היא מטורפת ומסוכנת כאחד והנוף עוצר נשימה. מגיעים למפגש עם נחל כזיב, במקום תחנת שאיבה של מקורות, ועולים על שביל לכיוון המונפורט(השביל מתחיל 50 מ' לפני מקורות בשלוחה הדרומית). הרכיבה בשביל אפשרית אך מסוכנת מאוד, המון בורות גדולים מכוסים בעלים שנשרו. אחרי 1 ק"מ נפגשים עם שביל 4X4 ומכאן ממשיכים על השביל.
השביל חוצה פעמים רבות את הנחל, לעיתים חצייה רטובה ולעיתים יבשה, ושווה מדי פעם לסטות מהשביל ולרדת אל הנחל. סיום השביל הוא במפגש עם הכביש וכאן ממשיכים לכיוון מערב עד לצומת, בצומת פונים ימינה(צפונה) ואחרי כ 200 מ' מגיעים לגשר שעובר מעל נחל כזיב שזה עתה עזבנו, וכאן זה הזמן לחצות את הכביש ולהיכנס לתוך שטח מטעי בננות ולרכב על השבילים בסמוך לנחל עד שמגיעים למפגש נחל כזיב ים תיכון וזהו, חציתם את הגליל לרוחבו וזה הזמן(למאורגנים שבינינו) ליהנות מארוחה חגיגית על חוף אכזיב.