כתב: tal r

מקורות מים עתיקות נוף מדהים טיפוס קשה מסלול מעגלי מאפיינים
     עונה: אביב וקיץ שעה: מוקדם בבוקר מומלץ
הכניסה ליער הקדושים, מול אשתאול איך מגיעים
תאור מסע אופניים סביב מעיינות הכסלון, וביקור במעיינות פחות מוכרים בשבילים מוכרים. התאור כאן הוא של המסלול המלא, אנו קיצרנו מעט, מקוצר זמן.
המסלול כולל יציאה מהכניסה ליער הקדושים, רכיבה קצרה בערוץ הכסלון (ס"ש אדום), עד למערת בני ברית, משם עלייה קשה בשביל הנוף הדרומי (ס"ש כחול)עד לכביש העולה לצובה בנקודת ההשקה ליד מושב כסלון. ממשיכים בביקור ומנוחה קצרה בעין כסלון, המלאה במים, הנמצאת 200 מ' דרומית מערבית לנקודת החבירה לכביש - יורדים מעט בכביש, שביל שני שמאלה (דרומה). ממשיכים בטיפוס על פסגת תל כסלון לעין שיך אחמד (יבש) הנמצא בכפר הערבי הנטוש במקום. הטיפוס לפסגת התל בדבל שעובר לסינגל רכיב למחצה. ניתן לחזור לשביל הכסלון הדרומי באותה הדרך או בהמשך הסינגל, הסובב את התל מדרום. המשך בשביל הנוף הדרומי, ממנו בגיחה רגלית לביקור בעינות בקר ובבוסתן שלידן. הירידה לעינות בוקר דרך שביל רגלי, היורד בשתי מדרגות סלע, והיוצא מציר הנוף הדרומי מייד לפני שזה פונה מזרחה, פחות מקילומטר מהכביש. המשך בשביל זה עד לפניה צפונה (ימינה) וגיחה לעין רזיאל, בפאתי מושב רמת רזיאל. רכיבה צפונה של כ200 מ' לכיוון צובה ופניה דרומה (שמאלה) לשביל נוסף המוליך למעיין קטן נוסף, חסר שם, בסביבה. המשך שביל זה מגיע שוב לשביל הנוף הדרומי בו ממשיכים עד לכניסה לגבעת יערים. פונים לכיוון הכניסה לגבעת יערים ועם עיקול הכביש מערבה פונים מזרחה בשביל החוצה את שביל ישראל, ויורד דרך עין ראפה והמעיין שבה לעין לימון, בה ניתן לטבול. מעין לימון מקנחים בגלישה ארוכה דרך השביל האדום חזרה למכוניות.