כתב: צוות רייכל גרגורי
הטרמפיאדה של 'מהר איביקור לראש פינה'
  ,   ,

בינוני  אורך המסלול: 10-11  זמן: 4-5 רמה
מקורות מים עתיקות נוף מדהים טיפוס קשה הרכיבה במסלול מסוכנת סינגלים דבל טרקים מסלול לא מעגלי מאפיינים
פק''ל קפה      עונה: אביב וקיץ שעה: צהריים מומלץ
יורדים מכביש 90 בצומת ראש פינה (יש רק פניה אחת לא משנה מאיפה באים) ופונים בכיכר בראש פינה שמאלה ועולים על כביש 89 המתעקל ועולה לכיוון צפת (למאורגנים- צריך/כדאי/רצוי/ הכרחי להשאיר רכב בראש פינה כדי לחזור). עד שמגיעים לצומת ביריה צפת ושם פונים בכביש לכיוון מצודת ביריה/שכונת איביקור ותוך דקה מגיעים לכיכר. ניתן להתחיל פה את המסלול ולהחנות את הרכב ליד הטיילת ושביל העפר מולנו מתחיל את המסלול או להמשיך ולהחנות את הרכב במצודת ביריה. מתחילים. איך מגיעים
לפנינו רכיבה לא קלה אך מאתגרת.רכיבת דאון היל מהירה ורכיבה בדרכי נוף מדהימות עם נופים פצצה (עדיף יום עם ראות טובה ובערך מאחד בצהריים).
אם התחלנו מחניון הטיילת אז חוצים את הכביש ועולים על דרך כורכר בינונית ורוכבים ישר עד הכביש ושם חוצים את הכביש לכיוון שלט שמורה לנו היכן אנחנו בדיוק, ולפי המפה שעליו אנו מבינים כיצר עלינו לנווט על דרך עפר (ישר וימינה) עד למצודת ביריה. בדרך יש שני מחסומים של תיל - פשוט להוריד לעבור ולהחזיר. ישנה עליה קטנה לחימום עד למצודת ביריה ושם מקיפים את המצודה ומגיעים לחניון עם שולחנות, ניתן לעצור וללמוד קצת מורשת קרב ועל מנהיגות אמיתית. עד כאן קילומטר, ניתן למלא מים.
מכאן מי שהגיע למצודת ביריה, מצטרף לרכיבה. חוצים את החניון ישר על שבילי האספלט ובקצהו מאתרים את הסימון השחור, ומתחילים לרדת ברכיבת דאון היל מהירה ועצבנית עם ידים זהירות על הברקסים, ניתן להחליק! במשך חצי קילומטר תזהרו ממדרגות (או שפשוט תקרעו ת'שטח). הרכיבה לא ארוכה אך דורשת מעט מיומנות. עד שמגיעים לדרך כורכר שמובילה אותנו לכביש, חוצים אותו ישר להמשך השחור, ומשם יורדים בנחת לעין גוזי, אפשרות אחת לקפה סתם בגלל שהמקום יפה, המעיין אמנם בנוי היטב לתלפיות אבל מים- אין בו. (או שפשוט נישא תפילה לבורא עולם שיפתח ת'ברז..).
משם יורדים שוב לדרך נוף המסומנת בכחול ופונים ימינה על הדרך המהירה והמהממת במשך אחד וחצי ק"מ (כחול) עד הטיפוס הבינוני לכיוון חניון בלי שם (בקצה הנוף?) ושם אפשרות ב' לעצירת פק"ל.
יורדים לכביש מטה כ-15 מטר ועולים על דרך עפר מימיננו ורוכבים עליה ברכיבה בינונית+ בלי לפנות בשום צומת ואחרי כקילומטר פוגשים בשלט עץ שמכוון אותנו לנחל ראש פינה. על הסימון הירוק כל הזמן במשך חמישה קילומטרים עד נחל ראש פינה.
הרכיבה כבר לא לגמרי קלה; דאון היל משולב שמצריך מחשבה על איזו אבן לעלות שלא תהיה לנו (טפו טפו) צביטת צמיג (snake bite) . אבל כדאי להוריד ידיים מהברקס כי אז חווים את מחלת הפרה המשוגעת. מתחתינו רואים את חצור הגלילית משתלבת עם הגגות האדומים של גיא-אוני (ראש פינה, בשבילכם). זהירות מצבים ונחשים, זעמן המטבעות מצוי פה.
לאחר שכל כך נהנינו מהירידה האדירה והלא סלולה הזו על שביל האדמה נתחיל לעלות עלייה ארוכה וקשה, מתחתינו כבר רואים את נחל ראש פינה אבל לא יורדים אליו (כי נמצאים במצוק). ולא לא טעיתם בשביל, צריך לגמור כמו ילד טוב את הסימון הירוק (דרך אגב- בקצה העליה...) ורק אז לדהור בירידה שני קילומטרים מופרעים על הסימון השחור (פניה שמאלה על מעבר בהמות ויורדים) אל תיכנסו בפרות (הן לא אוהבות את זה) ותהיו קשובים כי מטיילים שם עם טרקטורונים. באמצע יש שוקת לפרות אך ליידה יש צינור לבני אדם ששופע מים וניתן לשטוף פנים אחרי העלייה המאומצת, וממשיכים לרדת. לימיננו נבחין במעיין יפה שעליו כיפה ולא ברור למה הוא נחסם בשנים האחרונות (רק שתדעו , הפסדתם..).
משם יורדים עד למושבה הציורית ראש פינה שם זו כנראה אפשרת ג' לפק"ל קפה או שפשוט תדהרו לכיוון הסנטר ותתרעננו עם איזה בירה קורונה או מיץ תפוזים או שסתם תשתו מהמים שהתבשלו לכם על הגב כל היום (אם אתם מטיילים עם בת זוגכם בטח תמצאו איזה פינה רומנטית, או בראש פינה או על הנחל).
דרך אגב כל אזור עמוקה מטורף לאילתורים- חבל-על-זמנכם, וכדאי להציץ במפה כי אפשר להוסיף המון קטעים למסלול של היום. תהנו!
הגליל העליון ואצבע הגליל איזור
אזור צפת מקום
הגליל העליון (2) מפת ס"ש

מהר איביקור לראש פינה
מסלול אתגרי! מאת: רועי
בתאריך: 24/4/2008   שעה: 10:09
הציון הוא ארבעה הרים
אחלה רכיבה אולי אפשר לסנן קצת את הקטע של הדרך נוף אבל זה על חשבון הפנורמה המטורפת... אחלה ירידות לבינוניים ומעלה.