ספרו החדש של יוהאן ברוניל התפרסם בעברית - ''אולי לפחות ננצח''
 מאת: אלעד פלטין Power-Train
יצא לאור בהוצאת מודן/ כאשר מבקשים ממני להסביר על מירוצי אופני כביש באירופה, סבל היא אולי המילה המתאימה ביותר.
נפתח ב: 22/5/2011

לעמוד הבית של אתר הרים
הרים > בלוג
 אלעד פלטין Power-Train
מה הייחודיות של POWER-TRAINING ? -שיפור בכושר הגופני ורמת הרכיבה - מובטח ! (בתוך חודשיים) - אין צורך באופניים (למה ש...

שילחו לי הודעה
 הסקירות שלי
  
  
  
  

בלוג זה נצפה  5549 פעמים
 5/6/2011    להשאיר כמה דפיקות ווינרים בדרך כלל משאירים אחריהם נזק מסוים. 4806

 

 להשאיר כמה דפיקות ווינרים בדרך כלל משאירים אחריהם נזק מסוים.

 אמרו לי שלהיות נוסע ברכב הצוות בו אני נוהג זו אחת החוויות הפרועות ביותר במקצוע. אלו הגורסים כך בדרך כלל נראים, בעיניהם הפעורות באימה ורגליהם הרועדות, כמי ששמחים מאוד להיות מחוץ לרכב ועל קרקע מוצקה ויציבה. אבל שמעתי זאת גם ממכונאי הקבוצה, המנוסים ביותר בנסיעה בתוך דבוקות, מכתבים שהצטרפו גם לקבוצות אחרות, ואפילו ממלך הפורחים-במצבי-לחץ, לאנס בכבודו ובעצמו, שנסע איתי כמה פעמים אחרי שפרש ולא יכולתי שלא לשים לב לידו הלופתת את מסעד המושב רוב הזמן.

אני מניח שאם אתה מעיף כמה מכוניות מהכביש בדרך לזכיה בשמונה טור דה פראנסים, יוצא לך שם מסוים.

Racing is A state Of Mind

מתוך ספרו של יוהן ברוניל - "אולי אפילו ננצח" (בהוצאת מודן)

 

ובמידה ויורשה לי לומר

לפעמים צריך להשאיר רק כמה "דפיקות" רק 'למען 'הדפיקות' ולא בהכרח לניצחון.

((:

 

 

פורסם על ידי אלעד פלטין Power-Train @ :6/5/2011 11:56:25 AM
4798
 
תרבות היא עניין גיאוגרפי. כאשר מבקשים ממני להסביר על מירוצי אופני כביש באירופה, סבל היא אולי המילה המתאימה ביותר. סבל מכאיב וארוך, קורע שרירים ומרסק עצמות אשר בסופו, לרוב, אין פרסים ואין גביע מכיוון שאת קו הסיום חוצה רק אחד. בניגוד לענפי ספורט אחרים, ענף מירוצי האופניים הוא אחד הענפים הפחות מתגמלים. אולי זאת הסיבה שהוא כל כך לא מתאים לאופי הישראלי?
באליפות אירופה באופני הרים שנערכה בחיפה בשנת 2010 שמעתי חייל צעיר בן 20, שהיה אחד מ'כוכבי' הענף המקומי ובחר (כמו רבים וטובים אחרים) לוותר על החלום ולהתגייס ליחידת עילית בצה"ל, אומר: "המסלול בצבא זה קייטנה לעומת מה שהולך כאן!" הוא הביט בהערצה ברוכבים האירופים שטסו על המסלול ובחרו להגשים את החלום.
יוהאן ברוניל נחשב בעיני רבים ל'פיל ג'קסון של עולם הרכיבה'. ברוניל ולאנס ארמסטרונג שינו את מגרש המשחקים של עולם רכיבת הכביש החל מזכייתו הראשונה של לאנס ב- 1999, כאשר החליטו בניגוד למרבית קבוצות הרכיבה שמתחרות במירוצים במהלך כל העונה, לנסות להתמקד במירוץ אחד בלבד, מירוץ אופני הכביש החשוב והיוקרתי מכולם – הטור דה פרנס.
ברוניל מנסה להסביר בספרו בצורה פשוטה וכואבת את תרבות הרכיבה התחרותית. הוא מנסה להסביר כיצד 190 רוכבים מזנקים למירוץ בן 3 שבועות, כאשר בכל יום הם יוצאים מחדש למסלול אגרסיבי של כ- 200 קילומטרים, במהירויות מטורפות - ובסופו של דבר המנצח במירוץ כולו ינצח בהפרש של דקות, אולי אף שניות. חלק מהרוכבים כלל לא יצליחו לסיים את המירוץ.
במירוץ אופניים, במקרה שאתה מתעייף או על סף אפיסת כוחות, אי אפשר לקבל פסק זמן ו"לרדת לספסל לכמה דקות"; צריך לדעת לנשוך שפתיים וללחוץ הלאה, קדימה, רק לא לנשור מהדבוקה של המירוץ (PELETON) - סיוטו הגדול של כל רוכב אופניים מקצועני, אשר במקרים מסוימים יכול לסכן את החוזה שלו.
ברוניל מספר על חשיבותו של הרצון העז לנצח, על כוחה של האמונה, על הסגפנות, על האכזריות שבספורט,  על הקשיחות והאגרסיביות, על החשיבות ביצירת תקשורת בין הרוכבים. על ביטחון עצמי, ואפילו על לדעת מתי "לבלף". ברוניל מספר כיצד להפסיד מעט כדי להרוויח הרבה. הוא מסביר את חשיבותם של האימונים ושל האמונה באנשים ולא בהכרח בציוד מתוחכם.
הספר אינו מיועד רק לרוכבי אופניים. הוא מתאים לכל חובב ספורט ולכל אדם אשר יודע כי הניצחון לא מגיע לעולם על מגש של כסף. הניצחון נקנה בהרבה סבל, יגון וייסורים – בחיים בכלל... ועל אחת כמה וכמה אם אתה רוכב אופניים מקצוען.
 
אלעד פלטין - מאמן אופניים וכושר גופני.
פורסם על ידי אלעד פלטין Power-Train @ :5/22/2011 3:37:22 PM
 הבלוגים שלי
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
  
הוסף בלוג
 הקישורים שלי
 לפורום של הבלוג
קישור
 מועדפים
הוסף למועדפים!
 אני בהרים
כתבות שלי
סקירות המוצרים שלי
סקירות המסלולים שלי
המכירות שלי
תמונות שלי
 התמונות שלי
מומנטום איילון
מומנטום איילון
תגובות לבלוג
ספרו החדש של יוהאן ברוניל התפרסם בעברית - ''אולי לפחות ננצח''
אימייל יישלח באופן אוטומטי למחבר
תאריךמחבר\תהודעה
––––– אודות הרים  –––  יצירת קשר  ––––  רשימת הדיוור  ––––  תנאי שימוש


אתר הרים הוקם על ידי דרור סופר כפרוייקט קהילתי ללא מטרות רווח
בשנת 2010 האתר עבר למצב "טייס אוטומטי" וככזה הוא אינו מתוחזק באופן עקבי
הוצאות תחזוקת האתר באדיבות אומניבייס בע"מ 2001 - 2024

הצהרת נגישות